|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nog är nya M5an en maffig bil men det var ett halvkasst reportage tycker jag. Hakade mest upp mig på att han säger "nöörböörgring"... | |
| Jag gillar Fredriks repotage. Dock måste jag säga att WOW faktorn uteblir kring bilen, tycker att repotaget med E61 visar mer på brutaliteten hos en M bil. | |
| M3_Rune: Han är från Västernorrland, här uttalar vi allt med ö ;) | |
| Måste också instämma med en tidigare talare; klippet med när han kör Touringen med V10:an känns brutalare än det här. Synd att biltillverkarna (åtminstone på deras toppmodeller) känner att de måsta rätta in sig i miljöledet. | |
|
Om inte huldt ska göra fler videoreportage, hur ska de vara då? Som trafikmagasinet på 90 talet eller? Gör ett bättre video reportage själva ni som anser Huldt inte gör det bra nog. Hur exakt hade ni själva gjort det bättre... :-( :-( Bmw M5 är Världens häftigaste bil!!! Vill ha vill ha vill ha! Helst en i varje färg! |
|
|
Jag gillar Huldts tester och de att han är ganska frispråkig och spontan. Men visst hade jag hoppats på att de skulle vara lite åt de M5 Touring test som man nämner här ovan. De kanske kommer ett till mer rivigt test när nya M5an landat på den Svenska marknaden. ;-) |
|
|
margj811. Kolla på Fifth Gear eller Top Gear, det är bilprogram jag gillar. Visst har Top Gear en humoristisk dragning och är inte endast ett bilprogram, men det är det jag upplever att Huldt vill nå. Men i mina ögon lyckas han inte. Det är inte mitt jobb att göra bil-reportage, men jag kan ändå ha en åsikt. Har du inga åsikter om politiker, tjänstemän, bilmekaniker, försäljare osv utan att själv utföra deras arbete? Med ditt sätt att argumentera är det ju omöjligt att tycka illa om något utan att ta saken i egna händer. Föga troligt att du följer ditt eget råd där. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tycker om Huldt, bäst i mer riviga och spända inslag som ex vis M5 E61, diverse Lamborghinis och Porschar. Det här testet var väl på Ascari tillsammans med 100+ testpiloter, familjer, kusiner osv och AMS och TV fick väl sin beskärda kvart till en timme med nya M5an. Det tror jag iaf, tydliga instruktioner från BMW på kort utsatt tid! Mot testerna på stängda events eller exklusivare banträffar på antingen svenska eller sydeuropeiska banor. Se ex vis dubbelinslaget med Ferrari från förra sommaren eller i somras när Ferrari firade jubelium i Sverige på Mantorp. 1 st 599 GTO och 1 st 599XX tillsammans med Fredrik Huldt och där tar han för sig rejält och underhållande, ja! Top Gear är en helt annan liga som man absolut inte kan jämföra med, jo kanske att Huldt kör lite Clarksson med att det ska hela tiden måste vara manligt, soppatörstigt och driftigt osv. Huldt är ju tusen gånger bättre än killen som testade 5er F10 eller vilken modell det nu var åt AMS, jag somnade efter 30 sek då det var mer som en reklam åt Fonus ;) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Detta var ett av de första inslagen som jag sett av Huldt och jag tycker han är riktigt bra. Ser inte alls varför folk tycker att han verkar vilja att folk ska se mer på honom än bilen. Tvärtom han är ju lagom svensk, rak och trevlig. M5:an däremot verkar ju vara urvattnad. Syntetiskt ljud? En god vän till min pappa jobbar på Saab och han hade på skämt en sådan där ljudgenenerator som följer varvtalet. Kul skämtgrej och dödstråkigt och mesigt när man gör det "på riktigt". Tror det blir betydligt bättre om jag skaffar ett ESS-kit+bättre bromsar+ny koppling (som tål effekten) till min M5:a. Det blir nog en roligare bil än den nyaste. Eller bara låter den vara som den är. Ljudet på min är det inget fel på (andra slutburkar). ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
| Spelade forza4 och provade naturligvis nya m5:an,,trodde dom förväxlat motorljudet med nån japs 4:a:( satt och läste och deär tydligen inte bara jag som verkligen hatar ljudet ur v8:an. Varför låter den som en 4:a?? sjukt irriterande...ne för ¤an gå tillbak till era väl beprövade sexor och åttor:) | |
|
Huldt är bra. Gillar hans krönikor skarpt. Ljudet på nya M5an behöver ni inte oroa er över. Jag har hört den live. Finns inget mer att önska. Om någon tycker att den låter som en fyra så har vederbörande ett reellt hörselproblem. Mikrofonerna ger den inte rättvisa. |
|
|
Den här ungerska testen av nya M5:an är lite småkul... Länk ___ //Ulf |
|
| Den var bra :-) Men vad är det som hänger ut på högersidan längst bak efter att han stannat vid stoppskylten? Är det bakdäcket som är på väg att ge sig eller är det kanske bara en synvilla? | |
| "JFR" Har nu lyssnat igenom olika klipp på youtube, visst låter den väl hyffsat, men motorn har ändå ett kling av ljudet från en trimmad 4:a typ. Plus att på många av klippen så kommenterar många att den låter som en 4:a! Har ej provkört en i verkligheten, men alla videos kan ju inte ljuga iallafall. | |
|
Programmer Kul klipp, killen har skoj. Fast han får inte låna min M5:) Kristoffer_L Gissar att det är en kamera som sitter vänster bak. |
|
|
Den är riktigt rå! Men det där med att ha motorljudet i stereon verkar ju som att dem har tappat kontrollen lite... MVH Figgeh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.