|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Vad gillar ni mitt par i 6'or: Länk? Läge att gå all-in ;-) /Bosse | |
|
Ibland känns det som jag är den enda som bara har ägt en e24. Påfallande många har haft eller har 2st. |
|
| De är ganska beroendeframkallande, som en dråg man bara vill ha mer av :-) | |
|
Grym&Elak Det är ju bara att gratulera till ett fint par !! Vad är det för lysen du har på -88 ? Dom ser så grymma ut i looken, precis som en liten pupill mitt i. Ser ut som dom som sitter på E32 men utan det nedtill i lyset. (vad det nu är) =) Daniel-635 Du kanske bara haft en men den fungerar i alla fall, så är det inte för oss alla...... =) Mvh Janne |
|
|
Par.... Högst beroendeframkallande! ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det var som tusan Bosse! Grattis till ytterligare en E24. Daniel! Normalt brukar man börja med en standard 635:a, sedan får man upp ögonen på M635 alt. så vill man ha en av vardera. Vissa skaffar även en faceliftad eller äldre modell först, sedan så ändrar man tycke och smak. =) Janne! De lysena som Bosse har på sin -88 är de faceliftade lyktorna från -87 och frammåt, dessa är så kallade elipsoid lyktor, likt E34 har bla. Mvh Patrik |
|
Läckra, gillar 88an bäst, och då är den äldre inte några sätt dålig:) Krysseker Style 5 lyfter utseendet ännu en nivå behåll dem! Samt E24an! Är den äldre såld? 635 CSI E24 fick 735i E32s motor och strålkastare i samband med facelift. 88an utan happy face, 89 med. Precis som för E32/E34. Se bmwmregistry för skillnaderna Länk Mvh Stephan |
|
| snajsig! Vill ha en jag med, fast det får man ta någon gång i framtiden... | |
| vad är det för fabrikat på modellbilen förresten? :) | |
|
Tack Patrik. Blev lite avis på en annan filur med 2 st som smyger omkring här :-) Fast hans ena är en Alpina... Nu fattas bara en tredje, den med en stor jänke-V8 och kommpressor genom huven :-) Ingen är såld utan båda är mina(ännu :-) ADAM - det är en BMW även den lilla. Det är ingen modell utan en "leksak" typ. |
|
| Hehe jag tror du missuppfattade mig lite, jag menade alltså ifall det är Auto art, Revell, Minichamps eller liknande? | |
| ingen aning om vem som gjort den. Jag vet att jag köpte den på bmw och att det är den bmw'n jag inte behövt montera/renovera :-) | |
|
Faan Bosse, nu får man revidera igen..... Jag ska åka till Tyskland i vår och sälja min Gamla E12 på auktion och hade tänkt ta med en E31. Två fina cupeer i garaget, men nu när du Visar var skåpet ska stå så kanske man får fundera Igen på detta,man blir så sugen då man börjar få till Ett lager med delar. "som är bra att ha" Med vänlig hälsning, Jonas B |
|
|
Stephan735i och M635 forever Jag har aldrig tänkt på att det finns E32 och E34 utan happy face förut. Tänk vad man får lära sig bara man vågar blotta sin okunnighet. Jag har ju plockat ner en 750 -88 skall kolla på dom insatserna så får jag se om dom är utan eller med HF. Går det att få dom att passa en -77 633 utan alltför mycket jobb tro ? Mvh Janne |
|
|
Janne Aka "633 Csi" Egentligen vart bara detta dåligt på min 635a Länk Å andra sidan har jag haft två e28, så lite har man ju övat ;) / Daniel |
|
|
Bosse: Dom är inte helt lätta att göra sig av med :-) Jag var tvungen att bilda mig en uppfattning om hur en e24 med kompressormatad Big Block skulle kunna ta sig ut så jag började med en teckning. Kolla under min profil... Det skulle kunna bli rätt ballt bara man kommer ifrån den mentala låsningen att det ska sitta en hyvelbänk under huven :-) Min B7:a har ellipsoidstrålkastare utan munnen. Men det är troligtvis BMW/Alpinahandlaren som ursprungligen beställde den som utrustade den med dem i efterhand för att hålla den "up to date". Den lämnade BMW i november -85 och levererades av Alpina i mars -86 men erstzulassung var inte förrän mars -87! Brynet: Din bil är ju en automatare, det är ju inte fel men jag tycker definitivt att du borde komplettera med en manuell bil! ;-) Helst då med ett M eller ett B i modellbeteckningen! :-) Patrik: Precis så är det! Beroendeframkallande :-9 vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Daniel-635 Jag är fullt medveten om allt jobb du har lagt ner på din bil. Det var absolut inte meningen att vara nedlåtande utan snarare tvärtom !! =) Tycker dessutom mkt om vad du gjort med din bil. Min 633 är rätt bra sett ur ett rostperspektiv, tyvärr kunde jag inte nöja mig med den utan var ju tvungen att skaffa en 750 också....... När jag fått snurr på min E32 (motorbyte) så ska jag ta itu med coupen. Mvh Janne |
|
|
Jaha okej, vet att Auto Art säljer fina grejer (duger åt mig iaf^^), och har en del e24 att erbjuda. Ja precis det är ju fördelen med en sådan att man slipper kasta upp ännu mer pengar efter inköpet :) Jag konstaterade att jag även är kär i Daniels bil, jädrar vilket bygge! |
|
|
God morgon Fredik Attans vilken talang du är! Du har nästan på pricken fångat min 3:e sexa! Rätt färg och stuk, har dock lite andra hjul i mitt huvud. Men shit va nära du kom! Snor bilden direkt. haha! Vilka "goa" gubbar det finns här på sveriges forum för kunskap och talang!! /NöjdOchGlad ;-) |
|
|
Jag har monterat e34 insatser på min. Ombyggnad på hållaren går det åt, och insatsen hamnade lite för långt ut. Men jag tyckte det vart värt besväret. Länk Tyvärr enda bilden jag har på ombyggnaden. Bilen blir ännu mer tidlös i utseendet med såna insatser :) / Daniel |
|
|
Står fortfarande fast vid att shadowline och delfingrå slår det mesta i färgkombo...snyggare än min blåa med kromet=( Men jag är inte bitter=) FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.