|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta kylare i min 750 och jag undrar hur jag skall göra för att komma förbi kylrören till låda/AC när jag lyfter ur den gamla och sedan i den nya? Det är ju bara de rören det styper i. Annars är det ju ingen match, som det ser ut.. | |
| Bytte på min 750 för några år sen och har inget minne av att det va nåt bökigt bara att lyfta ur om jag minns rätt | |
|
Länkar en beskrivning från TIS så ser du förfarandet dock har du nog inga snabbkopplingar på din 95a Länk |
|
|
Märkligt. Sådär såg det ut i min hjärna när jag började. Har nu kylaren helt lös på sin plats men kan inte lyfta upp den då den styper i kylrören på förarsidan. Den lilla klacken på bild R 17 0020 styper och gör att jag inte kommer någon vart med den.. |
|
| Kommer tyvärr inte ihåg exakt då det va tre fyra år sen jag bytte men när jag tänker efter så stämmer det nog att det va väldigt tajt vid ac rören. Går det inte vinkla den lite? När kylaren väl är borta så kolla noga skicket på övriga slangar du kommer åt hitta flera på min som var söndertorkade om jag inte minns fel så va det till luftpumpen | |
|
Nu ska du få höra något lustigt. I går kväll började jag som sagt. Att lossa slangar, givare och fläktkåpan tog väl sisådär 20min. Sedan stod jag över en timma och trixade och slet utan att få upp kylaren det minsta. Satt här på lunch och gruvade mig inför att måsta plocka väck kylrören till vxl-låda och AC men till slut kände jag att det är ju liksom ingen som gör det åt mig... Så jag gick ut alldeles nyss. Tog tag i kylaren och lyfte den ur bilen bara, det tog inte 5 sekunder heller!! Grejen var att lyfta "passagerarsidan" först så att den hoppade ur sitt fäste och man fick den över passagerarsidans ramben. Sedan var det bara att lyfta förarsidan över kylrören och hysta hela skiten ur bilen. Fan vad lätt det går ibland, när man fått vila hjärnan lite... ;) |
|
| Precis samma sak hände mig för några veckor sedan efter att ha försökt få ur den i flera dagar. Lätt som en plätt var det. :-) Efter att den nya kylaren är på plats så rekomenderar jag en kik på meeknet.co.uk/E38/ där det finns bra tips på hur man fyller glykkol och luftar systemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.