|
|
|
|---|---|
|
Hej! Enligt säljaren har den bara PDC bak? Hur kan det komma sig? Har aldrig sett en e38 med bara det. Mvh Peter | |
| länk? | |
| Länk | |
|
Här har du hela utrustningslistan på bilen ifråga om det hjälper dig något. Kod S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S352A DOUBLE GLAZING Dubbelt isolerglas S416A SUNBLINDS Solskyddsgardin bak sidleges S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZL In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SEAT HEATING FOR REAR SEATS Sätesuppvärmning bak S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S536A AUXILIARY HEATING Parkeringsvärme S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS Kod L801A GERMANY VERSION Landsförande Tyskland/Österrike Serieutrustning Kod S202A STEPTRONIC Steptronic S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatisk stabilitetskontroll (ASC+T) S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Nivaareglering S284A LT/ALY WHEELS ELLIPSOID STYLING 46 BMW-LM-fälg i BMW-styling S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S438A WOOD TRIM Ädelträutrustning S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S806A 3RD STOP LIGHT Tredje bromsbaklykta |
|
|
Utbytt framstötfångare till en utan PDC. 7serie har alltid PDC fram/bak om dem har PDC. BMW var första märke i Europa med PDC kom 1990 på E32. Resterna av PDC bör finnas kvar innanför stötfångaren. Stephan |
|
|
Ok, låter som att man måste köpa sensorer då och en massa jobb....inte kul. Vill att det ska funka från första början... Mvh Peter |
|
|
En fråga Oxenstierna, kan få tag utr lista på nätet eller? Mvh Peter |
|
|
PW; Japp officiell från BMW Länk bara följa länken. Du kan köpa en komplett stötfångare med PDC, men jag förstår dig bättre köpa färdig bil. Det är väl någon som gjort en sniklagning. Stephan |
|
|
Ja...ska nog åka och ta en titt på den. Får se hur mkt jobb det kan vara att återställa den....tror du att det är svårt att göra det? Mvh Peter |
|
| Det är inte hela stötfångaren som skiljer utan bara de svarta listerna som finns med uttag för pdc eller utan uttag och de kostar bara några hundralappar nya | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vill inte verka negativ men ha inte för stora förhoppningar. Utav annonsen att tyda är ägaren både slö och dålig på att föra sig i skrift. Alla stavar väl sitt eget namn med stor bokstav? Tvättar och städar ur bilen innan man lägger ut på annons?? Att det är trixat med PDCn tyder på krockskada. Kolla upp bilen riktigt ordentligt. Lycka till :) |
|
Ja du har rätt. Hittade en annan som verkar intressant istället. Mvh Peter |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Som jag misstänkte då :P Har kommit fram till det att den som är för "loj" för att göra en bra annons och städad snygg bil på bilderna är oftast lika "loj" med bilen. Men men det finsn de gånger då man kan göra fynd den vägen. Dålig annons inga svar vilket resulterar i att när man ringer är man den första som hört av sig och säljaren kanske ser sin sista chans att bli av med bilen hehe (fynd chans) |
| fel tråd att ta de i men jag lyckas inte registrera mig som användare på ETK? okänt användarnamn och/eller upptaget lösenord. Står de men har provat alla möjliga olika | |
| Det är inte tänkt att man ska registrera sig på ETK, följ bara anvisningarna på länken som Stephan735i postade tidigare. :-) | |
| Hur fick du fram utrustnings paket på bilen Oxenstierna? Finns det nått på nätet? Vore kul å kolla min egen bil:) | |
|
Har hittat denna....kanske kan vara nått. Länk |
|
|
Jag hittade denna tråden och följde instruktionerna. Länk |
|
| Min bil har utbytt svart plastlist i fronten och sensorerna hänger trasiga bakom plasten, men har nån koll om man kan lura pdc-datorn med motstånd istället för sensorer. Om pdcn bak hade funkat så vore det ju najs.. | |
|
Begagnade PDC-sensorer brukar vara riktigt billiga på ebay.de, en kompis köpte till sin E39 för 150kr eller något sådant. Stephan |
|
| Ok, men då måste jag ju handla plats också :\ Ingen som vet om det funkar med motstånd? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.