AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.233

Tips! Lyxfällan ikväll 21:00. M3 E46.

Sida 6 av 6
ni
520
niklas100
520d 2008
Köp tror jag görs Dock så lyckas de alltid få ut överpriser men med tanke på all gratis reklam företagen som köper får så gissar jag att överpriserna för bilar osv motiveras med att det ger reklam
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Jag gissar inte.
Verdi
demax,
Skådisar lär de väl inte vara iaf. Bilfirmorna brukar väl finnas på riktigt och sockrar sina bud för att framstå som hyvens så att folk som ser programmet åker dit för att köpa sin nästa bil och bankerna brukar vara noga med att deras loggor syns innan de ger ett förmånligt lån.
ni
520
niklas100
520d 2008
+1 Verdi
Finns väldigt mycket produktplacering precis som de flesta andra tv program som tex bygglov äntligen hemma osv Skulle tro att det gjorts upp diverse reklamkontrakt i förväg då de flesta företag är återkommande
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Eftersom de ofta är gårdsloppis o grejer så tror jag knappast att alla köp är fejk. Men helt klart sponsrat upp till tänderna

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Har en bekant som faktiskt köpte lite saker av dom medverkande i ett av avsnitten så HELT fake är det garanterat inte..

Men håller med om att det ser lite kul ut när dom för första gången öppnar dörren och redan är "myggade" och klara.. :-D
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I första säsongen av Lyxfällan så var alla försäljningar och andra transaktioner fake men fr o m säsong 2 så ska väl alla försäljningar vara på riktigt bortsett från när deltagarna själva mörkar som i fallet med M3:an.

Finns ju en gigantisk tråd om programmet på Flashback där flera deltagare även kommenterat.

___
//Ulf
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
För oss som inte orkar läsa alla sidor, antar du läst lite grann gällande detta.
Vad tycker deltagarna som varit med i serien?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har inte läst speciellt många sidor men det man kan uppfatta är väl produktionen gärna överdriver de medverkandes ekonomiska situation i början av programmet. Flera hade kommenterat att ditkallade besiktningsmän som hittade skador på husen som skulle kosta multum var lite tveksamma och gav väldigt höga prisuppskattningar för att fixa. När dom efter programmet själva kontaktade lämpliga företag så var oftast skadorna mindre eller obefintliga.

Det nämns också av de som varit med att dom spelar in en hel vecka och när det sedan klipps i hop så tas många saker ur sitt sammanhang och "berättelsen" blir inte alltid så rättvis.

Såg i alla fall ett par stycken som ångrade att dom varit med.

___
//Ulf
Ko
45
Kobie10
Bmw 325i M-tech II - 89
Nu är den ute för försäljning.....Verkar sakna xenon

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.