|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
NeZaN |
Gjorde en liten snabbkoll bara men så här ser det ut för mig iaf. Man, 24 år, Stockholms kommun. Helförsäkring, 3000:- självrisk, 0-1000 mil/år: Aktsam: 22 367:- IF: 26 861:- Trygg Hansa: 36 331:- Gjensidige: 50 114:- Folksam: 68 365:- BMW Originalförsäkring: 69 478:- Salus Ansvar: 80 895:- /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Masten, jo jag börjar förstå allt mer och mer att det är pga mitt boende. Min ålder verkar inte spela in så mycket i detta fall eftersom flera skrivit här att dom är t.o.m. yngre och får mycket mindre premier. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Jag fick pris på ca 14000 från IF. 25år boendes i Helsingborg. 0-1000 mil 3000 i självrisk. Kan dock komma ner strax under 13000 hos läns om jag minns rätt. Lite komiskt är det dock att min 1M är billigare att helförsäkra på mig än en m3e46 ;) | |
| Beror väl på att din 1M är ny = ingen skadestastistik + att fler har råd med en "billig" M3 E46 än en ny 1M, så det är helt normalt att ettan är billigare :) | |
|
Dessutom räcker det ju med halvförsäkring på 1M, M3 E46 börjar ju bli till åren och saknar därmed vagnskadeförsäkring (såvida det inte var halvförsäkring du kollade upp på E46:orna också?). /Masten |
|
| Finns det helförsäkrade bilar som saknar vagnskadeförsäkring? | |
| På en ny bil så har man vagnskadegaranti så då räcker det att man tar en halvförsäkring för att ha samma skydd som en helförsäkring när vagnskadegarantin gått ut | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
IF 8100 helår 1000 mil 3000 i självrisk 45 år Kävlinge Kanske det hjälper till att jag har 3 x livförsäkring, 2 bilar till, 1 fritidshus, 1 villa hem, 2 x barnförsäkring, båt, sjukvård och 1 x djurförsäkring i samma bolag :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det var så lite Anlo "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| fick min premie sänkt till strax under 9000 på aktsam för 2011 på en m3 e46 årdmodell 2003. Sv-såld. Stockholmsområdet. 33 år. | |
|
Aktsam har alltså släppt på regeln att dom inte försäkrar motorstarka bilar? |
|
|
Denna bil ligger nu på blocket för 299 000:- Länk |
|
| fantasipris... | |
|
Haha, ja tänkte det när ja såg bilen förut på blocket, "humm, undrar om det var den på lyxfällan" :D Ja men 299" skulle ja vilja påstå inte är ett bra pris direkt! men kanske skall vara med på Lyxfällan igen o då krävs lite överpriser :) |
|
| den är ju "känd från tv.." det gör ju ett par tusen extra ;) | |
|
Råkade köra igång detta goa avsnitt på viaplay nyligen och gick in här och kollade om det hänt något, Rätt roligt att följa upp när man sett avsnittet, kollade vägverket dags datum och han står fortfarande som ägaren på bilen och har finansieringen kvar:) Men lite värme i form av element hade han ju fått upp så det är ju tummen upp ;) Kan fortfarande inte förstå varför ha inte vände iväg bilskrället när han fick hyggligt betalt på plats utan konstigheter... |
|
| För att lyxfällan är ett underhållningsprogram och fejk. Alla köpare, auktionsfirmor osv är inhyrda skådisar. Det varken köps eller säljs någonting. | |
| För att lyxfällan är ett underhållningsprogram och fejk. Alla köpare, auktionsfirmor osv är inhyrda skådisar. Det varken köps eller säljs någonting. | |
| demax har helt rätt. Alla köp osv i den serien är helt fake. | |
|
Såpass? /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.