|
|
|
|---|---|
|
"Die Autozeitung" visar hur Panameran vinner över nya M5 när det gäller "handling" samt acceleration tack vare sin 4-hjulsdrift. M5 gör annars bra ifrån sig med 0-100 på 4,1s. Intressant med den diskussion som förs inom och utanför BMW när det gäller implementeringen av xDrive på M5an. Jag har kört både Panameran samt nya M5 och upplever båda som otroligt välkonstruerade, om än något stora, bilar. Föredrar kanske M5, men xDrive skulle inte skadat M5an. Har även kört 550ixDrive vilken minst sagt räcker långt! Ser fram mot 3-serie samt 4-serie i M-version med RAK(!) sexa! Dessa slår nog trots allt det mesta! | |
|
Lade inte M chefen ner planerna/ryktesspridningen ganska nyligen i en intervju om AWD på F10 M5 och M5 i touringkostym bl.a.? "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| stilren: han harändrat sig förr.. t.ex så skulle ingen z4 m eller 1m komma men båda finns jue :) | |
| Z4 M finns inte i den nya karossen, men kanske kommer inget bestämt med säkerhet. | |
| sleeperix: menade förra generationens z4 även kallad e85.. i senaste numret av bilsport läste jag att m-chefen gärna skulle vilja se en m-version även av dagens z4 och det skulle jag med hehe :D | |
| Stilren: De stämmer, enligt teknikens värld så kommer den inte i varken touring eller x-drive. | |
| bmw_jerry: Inte mig emot heller även om 3,5 är otroligt rolig att köra den med :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.