|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det skraltiga och smäckiga platskyddet under bilen håller inte så länge vid riktig vargavinter som det varit de senaste vintrarna. Mycket rubustare och bättre på e46. I främre hjulhusen är plastskydden i rena skämtet. Är konstruerat som rena lapptäcket med flertalet ihoplappade plasbitar. Ser ut som en 5-åring har konstruerat det. Det sista plastskyddet flög av i våras i 200 km/h på motorväg. Det bara small till under bilen. Men som tur var skadades inget annat på bilen. Sammantaget kan man konstatera att nyare BMW har likvärdig inredning och kvalitetskänsla som nyare KIA bilar. Fördel till BMW är bakhjulsdrift, många motoralternativ och höga effektuttag, inget annat. |
|
|
"Sammantaget kan man konstatera att nyare BMW har likvärdig inredning och kvalitetskänsla som nyare KIA bilar." Det konstaterandet får nog stå för dig själv. Personligen så tycker jag BMW andas kvalitet som få andra märken kommer i närheten av, och KIA är inte en av dem. Sen att de går sönder lika ofta som andra märken är en annan sak.. |
|
|
mr.ozz: Där överdriver du rejält... |
|
|
E9* är bra som vinterbil däremot verkar de krångla när det är riktigt kallt ute. * Tickande ventiler. * Ispropp (gasspjäll som fryser fast). * Start/knapp som vägrar starta bilen eftersom rattlåset inte släpper. Ska man ha en E9* då tror jag man borde satsa på de med facelift. |
|
| Håller med mr.ozz överdriver ganska rejält. Nog fasen är E9x en fin bil med fina materialval. Jag tycker inte att det är något smäck men kan eventuellt hålla med lite om plast i innerskärmar. Var några gånger man var lite orolig att den skulle följa med när man fick hacka bort is i hjulhusen. Fast jag bara hade 16" på vintern så hände det att det frös så man knappt kunde vrida ratten. Faktiskt värst i Stockholm där det där jä*la saltet gör att man får en fin issörja i skärmarna som sen fryser vid <10 grader minus. | |
|
okej okej mycket olika här om e91 alltså :) men jag bor ju ganska långt norrut ändå och ofta är tempen -20 eller kallare under vintermånaderna så frågan är ju klarar sig en 330 att använda även då? om man har motor och kupévärmare funkar inte startknappen då måntro?,såg att "GRODAN" skrev att startknappen inte alltid funka. Jag är ju som alltid efter plogade vägar så framkomligheten är nog inte största bekymmret utan det är just om den duger vid en kall vinter? |
|
| Du behöver inte oroa dig för kallstarter och nåt knas med startknappen märkte jag aldrig av trots neråt -30 grader. Det var framkomlighet jag har synpunkter på. Inte aktuellt med en x då? | |
| Startknappen krånglade "några gånger" på både min E90 och E91 när det var riktigt kallt ute. Dock aldrig när det var plusgrader och det berodde på batteriet som inte orkade dra tillbaka rattlåset. | |
|
Har inte haft problem med snö i hjulhusen på e91:an, däremot så får jag sparka ut snö ganska ofta på e92:an. Om det sedan beror på fälgar/däck/bilkonstruktion vet jag inte. |
|
|
så det är batteriet det beror på ,skulle ha en sån där motorvärmare med laddfunktion då kanske? om det hjälper, mindre kul att inte ta sig iväg pga rattlåset för här kan det vara rejält kallt ibland å man behöver även bilen då. automatlådan å kyla hur går det ihop? å en fråga till vad är det minsta fälgarna man kan sätta på en 330 i tum? :) |
|
|
På en 330 är 17" tror jag. Ja rattlåset beror oftast på batteriet, men det finns vissa bilar som behövts att uppdateras. Sök på ämnet här på AP så hittar du inlägg om det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.