|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har nyligen köpt en 325ia E90 med det mesta i utrustningsväg och jag är TOKNÖJD! Men är det något jag vill förändra så är det väl mina sommardäck+fälg som är 17" 225/45 Min tanke är att köpa 18" fälgar eftersom det är betydligt snyggare....... MEN när jag tänker efter så är bilen ganska högljud i kupén redan med mina 17":are (jämför med min gamla 530ia -01 som var extremt tyst enligt mig). Är det stor skillnad på ljudet mellan 17" & 18"? Vill ju gärna ha en relativt tyst bil så det blir lite go komfort också.... Kom gärna med era erfarenheter. | |
|
Hur komfortabelt och tyst ett däck är beror på själva däcket och dess slitage. Vanligtvis gäller att större däckstorlek (tum) ger sämre komfort och mer ljud. Vill du ha maximal komfort och tysthet inuti bilen bör du ha 16". |
|
| Märkte ingen skillnad alls, jo kanske att den tom blev tystare än tidigare men det berodde nog mest på nyare däck, kör med BMW original fälgar och RFT däck, funkar perfekt! Mvh | |
|
Jag hade halvslitna RFT sommardäck på min bil....låter fördjävligt! Trodde först att det var fel på hjullagren. Numera sitter det på dubbfria v-däck (17") som är mycket tystare och stabilare. Tyvärr har jag mycket dåliga erfarenheter av RFT däck, främst ljudnivån och spårigheten. //Marin |
|
|
Knappt märkbar skillnad skulle jag säga. Beror mycket på däckvalet. Vid samma typ av däck är de ingenting du kommer störa dig på. Skippa dom billigaste typen av däck, dom ger ofta ifrån sig högt vägbuller. |
|
|
Okej, då blir det 18" för min del! =) ///NO$ilence |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.