|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är inte helt rättvist att jämföra soffan hemma i vardagsrummet med bilklädseln. Soffan hemma bor normalt i + 20 grader +-5 grader. Bilklädsel bor ibland i minus 20 och ibland i plus 50 grader. Ofta med mycket solexponering och i närkontakt med ytterkläder som kanske är regnfuktiga osv Läder-rekond finns på BMW och i möbelaffären och anbefalles nyttjas flera ggr årligen - särskilt i en cab. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Vill nog påstå att sensatec klädsel är svår att förväxla med skinn om man har lite koll. Den är lite som en fint vävd struktur i ytan och känns väldigt plastig. Har sett många spruckna sensatec klädslar på bilar jag kollat på så kvalitén verkar inget vidare på dem heller. Någon som vet hur kvalitén på alcantaraklädseln är? Skinnklädseln verkar ju som sagt också ha blivit sämre på nyarebilar. Min klädsel är mindre sliten än på 3-4 år nyare bilar som gått hälften så långt. Har i och för sig sett flera annonser där säljaren tror sig ha skinnklädsel när de i själva verket har har sencatec eller alcantara. Och i ett par fall är det första ägaren av bilen så man undrar ju om BMW-försäljarna luras eller har lika dålig koll. |
|
|
Här är ett exempel på en som tror han har läder fast det är sensatec: Länk Chassinummer WBAUX11080A330820 Typkod UX11 Typ 318D UL (EUR) E-modellserie E91 (MUE) Serie 3 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N47 Cylindervolym 2.00 Motoreffekt 105 Motor HECK Växellåda MECH Färg BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Stoldynor SENSATEC/BEIGE (KAB4) Produktionsdatum 2008-09-03 |
|
| Just den bilen har jag kollat på innan, den var nyimporterad när annonsen kom upp, gick fortfarande att hitta den på mobile.de via Google Cache. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.