|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... går det att eftermontera en backkamera? Jag vill inte göra en eftermontering av någon 3'e partslösning, utan vill att det skall bli som BMW original. (integrerat i control display'en) Top View är inget jag heller söker, men kanske är ett krav? Har hittat denna: Länk Som tydligen visar att det rent möjligt går, även om det kanske är för modellen innan faceliften. någon som gjort detta? eller kan komma med tankar, idéer mm? Var skulle man kunna hitta delarna billigt om man inte väljer att köpa nytt av BMW? Stort tack för hjälpen. //C | |
|
Ingen som har någon information om hurvida det är möjligt att göra en retrofit på backkameran på X5'an? Om jag öppnar frågan ytterligare då, och även frågar efter 3'e-partslösningar? |
|
| borde gå att koppla via dension gateway 500 men är inte säker. | |
|
Jag tänkte precis starta en tråd ang detta. Finns det ingen som kan berätta hur man gör det ? Jag var inne på bmw group göteborg, dom ville ha 15 000kr. Personen jag pratade med sa att det är möjligt att köpa en vanlig back kamera och köpa någon sorts adapter som omvandlar VGA till ett uttag som bmw har i iDriven, samtidigt så kopplar du strömförsörjaren till backljusen. Så att när backen sätts i så sätts strömmen på till kameran och då är den i gång. Men hur man ska få iDriven att reagera och automatiskt visa bild vet jag inte ännu. Hoppas någon annan kan hjälpa oss med detta. |
|
| Väcker denna gamla tråd , har samma funderingar som Muaykhao... Anyone? | |
| Verkar inte helt hopplöst då kabelsats finnes Länk Tillkommer gör styrdon och kamera. | |
| Ser ut som att just denna kablage inte funkar med E90...? | |
|
Länk Länk |
|
| ...som sagt, dessa är inte till E90 utan E70/71 och X3/5 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.