AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.060

Någon som vet något om denna m3 e46 i Bromma tack.:)

Länk

Macke
Visa användare
14
Fernlo
BMW E36 323 -99
BMW E90 M3 competition -11
BMW F20 120d -17
Jag pratade med han föra året när den va till salu.
Det jag fick veta då var att det inte finns några papper på garanti åtgärder gjorda på den. Varken lager eller olje pump. Till verknings datum 2001-10
Lädret på förarsätet är lite nött i ena sidan.
Parkeringsskada på vänster bak skärm, men det är troligt vis fixat.
Angeleyes förarsidan är defekt.
Sen är den troligtvis vinterkörd efter som han har vinter däck på original fälgarna.
Han är 6 ägaren

Reg nr: sxa828

Tid är pengar.!

Mvh//Fernlo
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen ägs av fastighetsmäklare med kontor i Bromma. Bodde tidigare intill kontoret. Vill du ha en riktigt stadskörd M3 så är det bilen för dig.

-------
//Lövet
Tack så hemskt mycket! :) läge för att pruta med andra ord.

Macke
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ägarantalet anser jag är helt normalt. Mer regel än undantag med 15 ägare på en såpass gammal M3, speciellt i sthlm.

Angående lager/oljepump: har inte motorn rasat än då den rullat 12000 mil så lär den inte rasa nu heller pga det iallafall, det är till 99% åtgärdat eftersom bilen är svensk och bmw skickade brev till ägarna för kontroll/åtgärd, struntade man i det så är chansen stor att det åtgärdats ändå vid något servicetillfälle i början, ytterst sällan att det finns papper på goodwillreparationer.

Övriga spekulationer lämnar jag till de som sett bilen:-)

Alltså, jag frågade bara för att se om någon visste lite om bilen. Kommer självklart kolla den själv för att se hur den är och vilken dokumentation som finns. Det är ju i slutändan magkänslan och vill ha faktorn som avgör :) Jag är ingen ultrapedant person och har inget emot om bilar är vinterkörda eller ej. Tycker bilar är till för att användas. Men det är ju alltid intressant att höra andras åsikter om bilarna. Så tack för all info:)

Macke
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Är det smg du vill ha eller kollar du efter manuella oxå?
Helst smg men är öppen för förslag ;)

Macke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.