AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
588

Chippa 330 CI -00

mwali
Tjena,

Är det någon som har erfarenhet från att chippa en 330. Jag har kollat på Superchips som hävdar en effekt ökning på 12 hk.

Se kurva Länk

Kan någon rekommendera en tuningfirma i stockholm?

tack på förhand
clr
Hej du!
Är du inte nöjd?
12 hästar räcker ändå inte, du måste prestera mer för att knäcka min MB.
Svävande Braxen
Finns det inte tillräckligt mycket power i en 330 som ny eller?

Likvid
Om det är bara chippet som ska bytas kan du göra jobbet själv.

Kontakta Motor Nord i Sundsvall, de säljer SuperChipsen.

Sen rycker du bara ut boxen som oftast sitter bakom handsfacket.Se till jorda dig innan du tar bort chippet genom ta på karossen så du laddar ur dig själv.
Nyare bilar brukar ha lödade chip, så isånafall måste man ha bra lödkunskaper (ytmontering).

Mvh
Patrik 325i -92
simon i
tror du att du kommer at märka 12hk? köp en annan bil istället om du inte är nöjd med 330,

ps kan man få den billigt? ;)
Ko
96
Kotten
BMW 335d -08
Man chippar ju bara inte för att få mer HK. Det är ju bl a. bränsleekonomin som sjunker också
mwali
Skälet att chippa en redan hyfsat snabb bil som 330, är att min polare har köpt en likadan och jag behöver ett litet försprång om ni förstår vad jag menar.

Jag växlar nämligen som en sopa..... :)
ds
58
dsr
E34 Touring
Snart kommer esstuning med en kompressor till 330. Då får du ett "litet försprång". Dom estimerar effekten till 350hk. :-)
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
till 330 ägaren-du behöver nog inte ta ut någon chip o byta den, jag tror att -96 o nyare kan programmeras om via seriell programmering(kopplar en dator till diagnos uttaget under motorhuven och laddar in ett nytt program den vägen)

M3-97
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.