|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Fördelen att äga en 135:a eller 545/55 eller liknande. Ser ut som helt "vanliga" BMW bilar utan att sticka så mycket i ögonen på folk. Då får man förhoppningsvis ha dom orörda också kan man ju hoppas på. | |
|
Jag tror du ska vara "glad" att du bara fått lera, snus, och spott på bilen. Jag rekommenderar dig att skaffa ett garage omgående. För eller senare så kommer det hända tråkigheter, typ som stulna spoilrar, fälgar eller repor mm Tråkigt men sant tyvärr! Mvh. Richard |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag bor "på landet" fast i ett villaområde så jag har aldrig direkt reflekterat över stulna spoilrar osv MEN igår fick jag ett mail från en litauisk domän. Den mailaddress de hade skickat till är min högst privata address som bara ett fåtal har. Kanske målar fn på väggen men jag blir lite komfunderad. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Skrev dom att dom tänkte sno dina fälgar eller frontplog eller? ; ) | |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har fått en person på bild nu så nu återstår det att bara ta kvällspromenader och vara nyfiken med att titta in genom fönstren på de hus jag passerar. Det är ingen som jag känner igen. I'll be back "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Imponerande med ir kamera och allting :-) men var försiktig. | |
|
Länk Sheriffen i Kävlinge? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
:) Men nej! Vill bara konfrontera personen/personerna med frågan om varför de gör som de gör. Tror de blir lite spaka då kameran är gömd väl. Har också följt Lagen för allmän kameraövervakning (LAK), även om man kan diskutera hur väl och tydligt man kan se skylten om att kameraövervakning sker :) Oavsett vilket så är det fri bevisvärdering/prövning i våra rättssalar. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Sätt upp en nätverksstyrd kamera istället som mailar dig när rörelsevakten triggas kvällstid eller liknande. Jag gjorde en liknande grej när jag bodde i staun förrut innan jag fick ett riktigt garage. Det är gissningsvis snorungar... Länk |
|
Om det inte blir bättre så får jag nog kolla in en sådan lösning. Svärgubben har det i sommarstugan. Killen på bilden är def. äldre än "snor". Nog närmare en 40 - 45 år. Nu vet jag iofs inte om det är han som har kastat grejjerna utan jag ser bara att han går upp på min uppfart och rör sig runt bilen på vänster sida. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag är nästan lite avundsjuk, vem vill inte leka detektiv? :-) Men jag fattar att du hellre skulle haft din bil orörd... |
|
|
mats_epost: Jag blir också lite sugen. Vi kanske skulle köra dit, upprätta en sambandscentral och göra en insats med paintballgevär? :-)) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Spännande!! Kan du inte "blurra" ansiktet på personen och lägga upp övervakninsfilmen? |
|
|
Och om du inte kan blurra filmar du av skärmen medan du hållern miniatyr-post-it över ansiktet. :) |
|
|
Ärligt talat är jag inte förvånad. I Sverige, och bland ungdomar i synnerhet, verkar det förbannat svårt att skilja på mitt och ditt. Det var en artikel på IDG härom månaden där en kille glömt sin iPad på stationen och givetvis plockade nån på sig den. Det sjuka var inte händelsen i sig - utan att den försvarades bland kommentatorerna med motiveringen att "han får skylla sig själv". Antar att det är lite samma sak för oss som kör BMW - vi får skylla oss själva när vi nu är så provocerande. Eller? Vad är det för fel på folk. Hur jävla svårt kan det vara att skilja på mitt och ditt? Hittar jag 300 spänn i Bankomaten lämnar jag in dom. Hittar jag en mobil på stormarknaden lämnar jag in den. För den är inte min. Precis så enkelt. Så jag säger polisanmäl fanskapet som kastar snus på din M3:a så kanske han får lära sig något. |
|
|
Cliff Barnes: Bang on target! _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
Har fortfarande inte hittat någon som kan vara personen på filmen. Har kopplat till en rörelsedekkare men det jag har fått efter det är en katt och lite skator som snodde fågelmaten som är till småfåglarna (har den uppe på loftet). Dock har jag fått 2 st snusar till - måste ha skett dagtid då jag inte har kameran igång då. Så jag kämpar på. Funderar på att sätta upp fler och tydligare skyltar i avskräckande syfte då jag inte har lyckats identifiera personen För att anknyta till Cliff Bs inlägg. Det hände en annan grej för något år sedan när jag skulle hämta min dotter i idrottshallen. Jag gick in genom entredörren, den första, och vinkade till min dotter. När jag vände mig om var cykeln borta. Tog mig typ 30 sek att ställa ifrån den gå in genom dörr, vinka och ut. Gick runt hallen och på en lekplats längre bort såg jag några snorisar och en cykel så jag gick dit och mycket riktigt så var det min. Jag frågade dem först vem cykel det var - "- Min!" svarade en av dem. Jaha! Om det då står ett personnummer undertill på ramen - är det då fortfarande din. Jag tog tag i cykeln och vände upp och ned på den och visade dem att det fanns ett personnummer under - mitt. Så jag frågade glinen varför de tror att de bara kan ta saker så där. Jag till svar att "- Den var ju inte fastlåst ju!". Då tog jag den enes jacka och tackade. "- Vad gör du?" skrek den ena då. Varpå jag svarade "- Den sitter inte på någon - alltså kan jag ta den". De fattade inte vinken - kanske berodde det på att de bara var 10 år (gick i dotterns paralellklass) eller så är barn idag så förslugna? Tråkigt oavsett orsaken dock. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
Karl-Hilding |
Det inte Svensson vill ha det låser han inte in... |
? Nog för fyndigt för mig eller :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Kävlingepågen! Hur har det gått sedan, har du fångat någon mer på bild eller?? Slänger de fortfarande snus mm?? Mvh Mats | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.