AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.511

En M3 - Svenska avundsjukans bleka ansikte visar sig eller?

Sida 1 av 3
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Har alltid haft minst två BMWs på min uppfart, villauppfart, utan några problem men nu när man har skaffat en M3 så är det någon som gör sig lustig med att slänga lera, snus och spotta på just den.
Undrar hur vissa är funtade?
Får nog sätta upp en webcam för den står trots allt en bit in under en carport.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tråkigt! att folk inte kan sköta sitt och låta andras grejor vara.
Jag tror inte för det är en M3 utan färgen på din bil STICKER i folks ögon!

Hade själv en Phoenixgul och den syns verkligen.
Jag hade min i garage och användes bara på sommaren som entusiastbil så jag klarde mig från SVENSKA AVUNDSJUKAN.

Tips: du får sätta in den GULE igaraget! om du har?

MvH Micke
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tilläggas ska, när dom sen ser att det är en M3 så gör nog inte de saken bättre.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Vad hände med den tiden då man beundrade ovanliga bilar man inte hade råd att skaffa själv? Jag tycker fortfarande att det är kul att se häftiga/snygga/coola bilar som jag själv inte har råd med, eller inte skulle vilja äga av praktiska skäl. Är det omodernt? För i så fall är jag stolt över att vara omodern.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Hur många vågar inte köpa den bil som dem verkligen vill ha enbart pga att grannarna skall reagera negativt eller sluta hälsa på dem?

Vad är det för fel på folk egentligen?

I andra länder så är man stolt om man har lyckats i livet eller åstadkommit något bra och belönar sig med en fin bil men i Sverige får man skämmas för det :)

BMW M-POWER
Verdi
Nu ska vi väl inte överdriva. En gammal M3 E46 är visserligen en fin bil men ni får det att låta som att killen har en Veyron på uppfarten. :)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Verdi: I Svenssons ögon är en M3 värd minst en halv miljon. Vanligt folk utan bilintresse har ingen uppfattning om bilars värde. Ta Top Gear-avsnittet som exempel där Hammond och Clarkson körde en gammal Merca CL resp. en BMW 840. Folk på stan uppskattade värdet på dem till ungefär 10 gånger mer än vad de köpt bilarna för.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ja så är det ju faktiskt. Jag har/har haft ett antal "såna" bilar. Alla har nån gång blivit antastade med repor/bulor/klotter/skräp eller dyl. Samtidigt är grannarnas nya V70s eller Passater värda i stort sett det dubbla. Och orörda.
Nej, tur man har garage nuförtiden.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hör sällan någon kommentar just pga av att jag kör BMW men jag kommer ihåg för många år sedan när jag köpte en 7-8 år gammal Nissan 200SX -89 värd kanske en 75'. Då kom det kom kommentarer från mina grannar i trappuppgången om dyr sportbil samtidigt som dom någon månad tidigare köpt en helt ny SAAB 900 som säkert kostade över 200'.

___
//Ulf
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Att äga en M3E46:a idag är kanske inte så lyxigt pga inköpspriset längre, men nog tusan är det fortfarande en lyxprodukt med tanke på vad den kostar att äga (serva, tanka och FÖRSÄKRA); speciellt i större städer.
(Man kan diskutera hönan eller ägget, men en genomsnitts-svenne som numera vant sig vid sin dieselharv tycker inte det är så jäkla kul att betala +2k soppa/mån, +10k/service och en försäkringspremie på uppåt 20k/år...) ;)

Min förra M3:a fick stå ute orörd i över ett år, tills den dagen då jag valde att efterutrusta den med (ett) tillhörande M3-emblem => Samma natt fick jag inristat "M3 BÖG" över hela bakluckan...5700kr gick det på - så jag lider med dig, Kävlingepågen!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
När jag (-08) köpte min E39 så frågade kollegorna om jag hade råd att köra en så dyr bil. Själva körde de inte alltför gamla svenssonbilar för 4-5 gånger så högt värde...

_
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det verkar som att fler och fler av Sveriges befolkning består av idioter. Mycket oroväckande!

Själv hade jag ju som granne lite försiktigt frågat om jag fick åka med eller kanske tomvarva lite på garageinfarten hihi. :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Haha! Ja nog finns det gott om tomtar i detta land. Gärna med sportig dunväst och småbarnsladdad V50 flexifuel
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Länk
Om det hjälper;)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
marin849: Wake up and smell the coffee. ;-)

_
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ja, ibland kan man undrar om man verkligen behöver att ha en videokamera/webcam att övervaka bilen på uppfarten eller i garaget under tiden man inte är hemma pga. alla vadaliseringar... :(

Vilka regler är det som gäller då? Behöver man sätta upp en skylt om att huset och tomten är kameraövervakad? Spelar det någon roll om man spelar in filmen eller inte?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Skorpionen

Finns redan där:

Länk

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Nu har jag satt upp en IR kamera som reagerar på rörelse så vi får väl se vad som händer.

Annars håller jag med om att det troligaste är att färgen "sticker" ut mer än att det är en M3.

I'll be back

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Skorpionen.

Nog för att jag är trög men nu när jag läser ditt inlägg igen så "fattar" jag :)

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Men vad är det för fel på folk om dom inte kan låta bli andras egendom för färgens skull?
Hoppas den får vara ifred nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.