|
|
|
|---|---|
|
Hej Var inne på fram & bakvagns inställning efter att ha bytt länkarmar, stötdämpare & fjädrar. Allt gick bra förutom att få ordning på cambern på bakvagnen. Trots excenterbulten vreds in maximalt, så ändrades så gott som ingenting Före: Vänster: -2,44º Höger: -2,31º Efter: Vänster: -2,43º Höger: -2,32º Han påpekade att det kunde bli såhär då man har sänkt bilen men mina sänkfjädrarna är bara -20mm. Har också +100kg billjud i bak som antagligen påverkar det hela mera än fjädrarna antar jag. Funderar på att byta dessa 20mm sänkningsfjädrarna till orginalförstärkta för att klara av mervikten men tror ni det kommer hjälpa? Vill verkligen inte sitta och nöta slut på vinterdäcken samt nya sommardäck som planeras till nästa säsong. Mvh | |
|
Om du bestämmer dig för att byta fjädrarna så ange exakt hur mycket dina extra prylar väger. BMW har fjädrar i steg om 25kg för att få rätt höjd och geometri (för du har tydligen inte luftfjädring/nivåreglering?) Är bakvagnen okej i övrigt, dvs inga stora glapp i några bussningar eller så? |
|
| Nejdå allt är bytt, silentbussningar, toe-in länkarm och den andra lite större, krängingshämmare, stötdämpare och fjädrarna som sagt. | |
| Hur har det gått? | |
|
Har inte så mycket att gå på. Det jag är säker på är att insidan på vänsterbakdäck slets innan jag böt stötdämpare och fjädrar. Länk Har bytt #6 & #10.. Funderar på om jag kan vrida på #6 så att toe-in är densamma men att cambern ändras.. Typ vrida den 90º? [IMG]Länk Länk Annars är det väll att byta #4 & #2 som gäller fast jag har inte märkt något glappt i dem. Trött på att kasta ut pengar på denna bil, känns som allt jag fixar antingen inte behövts fixas eller så blir det sämre... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.