AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.346

Billg 320 dt -09

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Snuskigt (för)billig bil med tanke på mil och utrusning.
Länk

//Marin
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Korrelationen mellan annonsörer med alldeles för mycket versaler, enbart förnamn, maskade skyltar och dess förmåga att ständigt hitta bilar med fantastiska priser är magisk.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Är priset dock så fantastiskt? Jämför med denna Länk

Hur mycket navi och helskinn istället för halvskinn är värt kanske är svårt att enas om dock. Det är ju rätt personligt hur mkt man värderar det till som köpare.

-------
//Lövet
Tar ju helt klart en svensåld med garanti före som är importerad utan garanti.

Fast det är klart, "Adde" känner uppenbarligen någon bilhandlare som kan förmedla affären eftersom finans kan ordnas". På så vis får man ju iof garanti eftersom bilhandlaren måste först registrera bilen på sig.

Bilhandlaren lär ju definitivt inte säga det, men då gäller ju helt plötsligt konsumentköplagen..vilket är bra!

Hur är det förresten med vagnskadegaranti? ingen antar jag? det är ju pengar det med! sry för OT.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Annonsen borta! Så nåt tok måste det ha varit!

Alpina B8 Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var iaf en 320dt -09 med 8k mil för 189k som såldes av en "Adde". Silvermetallic brunt skinn, inget regnummer synligt, inget regnummer i annonsen heller (extrauppgifter saknas).

-------
//Lövet
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Det var minst andra gången den varit ute på blocket, jag har sett bilen innan med ungefär samma beskrivning fast andra bilder.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu ligger den på autopower istället: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
OM allt stämmer, är det ett bra pris på en mycket fint specad bil.
//Marin
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Troligtvis import med tanke på att den är besiktad redan, min -08 ska in på sin första besikting strax. Märkligt att man var tvungen att byta samtliga bromsskivor på en bil som gått såpass lite?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Skivor byter man normalt runt 15000 mil. Undrar hur BMW historiken ser ut.
Normalpriset i Europa för en motsvarande bil ligger runt 24' eur.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
24' EUR låter högt med tanke på att det inte är svårt att hitta facelift 325d M-sport för mindre hos aukt BMW: Länk

Visst, inte 9.000 mil men dock 10.000.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Andreas,
Det där är ingen M-sport, och har gått nästan 11' mil.
Kolla den här länken
Länk

//Marin
He
198
HenrikJ
320da -11
Som sagt, den där bilen har verkligen inget M-sportpaket. "Polmaxx Import-Export" är heller inte någon aukt BMW-åf.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Bilen hade varit klart intressant om den inte hade haft, enligt mig, så smaklöst ful färgkombination invändigt.

Iofs kanske man skulle åka och titta på den bara för att få regnumret.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Någon reflekterade över bromsarna.
Kan bara inflika att skivbyte vid 8-10 000 mil inte är helt ovanligt.
Räcker med att någon fis bromsar vid stadskörning ett par år så är dom kassa.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Såg det först efteråt att det inte var M-sport hela vägen. Tyvärr verkar handlaren strössla lite väl generöst med M-sport benämning så fort frontspoilern är bytt: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har också sett denna 320d och är lite undrade varför det har gjorts en 14.000 kr service vid endast 7500 mil? Komplett bromsbyte runt om med skivor och klossar vid detta miltal har jag aldrig hört talas om på en 3 år gammal BMW.

Som sagt en riktig snygg bil och välutrustad bil, men en grundlig kontroll av servicehistoriken känns som ovanligt väl investerade pengar i detta fallet

BMW CS #5139
8200 mil och nya bromsskivor och belägg runt om låter lite ovanligt. Sen att ratten är ovanligt blanksliten samt även pedalerna är ännu konstigare. Hade en e60 som då var 3 år gammal med M-ratt och 16.000 mil och den ratten var fortfarande matt. Bilen i övrigt var i nyskick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.