AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.497

Oranga positionsljus 5 serie e60/e61

er
1
erikvbg
525i Touring -05
Har en 525 -05 svensksåld och mina oranga positionsljus lyser inte.
Någon som vet hur man får igång dom? måste man uppdatera mjukvaran? Dom sa det på Bmw verkstaden men då kunde bla radioenheten försvinna.och den kostnaden skulle jag få stå för..Var därinne i ett annat ärende och då testade dom så dom fungerade men som sagt var man tvungen att göra uppdateringen..Jag tyckte det hela verkade märkligt .någon som vet om det är vanligt att saker försvinner och inte fungerar efter en sån uppdatering?tacksam för svar
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Om jag inte minns fel var det ganska vanligt att viss programvara släckte dessa orange ögonbryn, och att BMW är ganska restriktiva mot att uppdatera dessa bilarna om dem fungerar då de kan leva sitt eget liv. Rätt uppdatering borde dock tända all belysning! :)

//Bjersér
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det var en mjukvarubugg... kommer ej ihåg i vilken version detta fixades, dock.

Någon?

----
BMW CS #6212
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Mitt ena ljus har börjar flimra snabbt vid start. Nu lyser det oerhört svagt och inte på alla 4 dioder. Kan man byta det på något vis? Har provat knacka men vill inte komma igång.
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Hittade detta, kanske något att prova? Men vilket ska pluggas ur?
Är mitt högra som inte funkar. Ska jag då plugga ur det vänstra?
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Länk
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Kan det ha och göra med ett dålig batteri?
För stänger jag bilen lyser det "dåliga ögonbrynet" ännu svagare och med andra dioder. Startar jag bilen lyser de något mer men inte ens nära av att lysa korrekt.

För i vintras fick jag meddelande ett par gånger om att batteriet var urladdat (discharged) eller något. Hostade tom vid någon start.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Testa att ladda batteriet då. Det är 6st led, annars får du kapa upp lyktan och plocka ut kretskortet och löda på nya.
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Lämnas in för batteribyte imorgon. Hoppas det löser sig!

Har varit lite bättre senaste dagarna. Men den dåliga sidans orangea ljuse (högra) flimrar till vid start. Ibland fortsätter den lysa korrekt. Men har jag bilen avstängd och drar på parkeringsljuset förblir det i princip helt släckt på den sidan.

Är väl inget kabelbrott i bagageluckan? Åtgärdades på BMW vid mitt köp för nästan exakt 2 år sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.