AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
771

Skumt elfel i instrumentbelysningen

HS
5
HSandell
325tds Touring -97
Jag har nyligen köpt en 325tds Touring -97 som jag tyvärr fick byta motor på efter ungefär 1 km. Nu är det gjort och då har jag stött på ett konstigt problem med instrumentbelysningen.

När jag startade bilen för första gången så noterade jag att höger blinkerslampa i instrumentet lyser, i samma styrka som bakgrundsbelysningen. Om jag blinkar med blinkersen så blinkar indikatorn i instrumentet starkare. Allt funkar förutom att höger blinkersindikator lyser som bakgrundsbelysningen.

Testade en dag efteråt att vrida på positionslyset utan att vrida om nyckeln. Samma sak nu med blinkersindikatorn. När jag vrider på dimmern följer ljusstyrkan med på blinkersindikatorn också. Men nu händer det konstiga, när jag vrider upp dimmern till max så tänds helllyset också! Vrider jag ner dimmern så slocknar hellyset igen. Så håller jag på, och sen när jag ska köra iväg så slocknar instrumentbelysningen och går inte att få igång igen.

Vad har hänt? Hur kan jag felsöka detta? Någon som har varit med om något liknande?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.