|
|
|
|---|---|
| tänkte bara höra om någon av er har varit med om liknande. hörde ett knakande ljud idag när jag backade o svänge samtidigt- ljudet kom bakifrån lät de som. . någon som kanske vet vad de kan bero på?. nått som e slut? | |
|
Hade ett knakande ljud på min M3 03. Körde jag hem från jobbet och backade upp för uppfarten så knakade bak. Var även likadant när jag körde till jobbet och backade in i p-rutan. Kunde dock aldrig direkt framkalla ljudet medvetet. Min e91 knakar ibland på samma sätt. Säkert någon bussning i bakvagnen. |
|
|
Diffen på M3:or kan knarra lite vid kraftig sväng, oftast när bilen är kall och oljan i diffen inte börjat smörja riktigt. Sådan var även min förra M3-08, finns att läsa en del om detta om du söker på tex "knarrande eller brummande diff" MVH Peter |
|
| men de är inget att oroa sig över då med andra ord.. detta är min första m3a så man har väl en del att lära kan jag misstänka.. | |
|
kan oxå hjälpa med byte till en specialdiffolja som endast finns hos bmw. artikelnumret går att hitta om du söker här, är en tillsats i oljan och enligt en aktion från runt 2003 så ska alla M3/M5 ha den oljan i OM missljudet uppstår. MVH Peter |
|
| ok. tack för infon peter. skak olla upp de ordentligt. har precis köpt ett inspection 2 kit på ecs tuning där alla oljor föjlde med. ska byta allt för att veta att de e gjort. kommer dock att följa inspetinerna efter boken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.