|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar om en m50b20 skulle kunna tåla 0,5-0,7 bars ladd utan att öppna upp motorn och byta något eller är det helt omöjligt ? jag tänkte gå skaffa en bättre begagnad turbo öppet luftfilet med kallufts tillförsel då en lämplig intercoler. tänkte även bygga tillskotssprut med hjälp av kallstartspridare och ett relä från en gamal saab som öppnar kallstartspridarna vid ett visst ladd typp 0,2-0,3 bar. Så vad tror ni helt omöjligt eller genomförbart ? | |
|
Inga problem, bara att labba så den får rätt mängd soppa. Jag skulle inför skaffa mig en bredbandslambda om jag var du, då vet du precis hur mycket den får och då kan du få den gå riktigt fint också. |
|
| t3t04 kina snurra. har jag kört på min 2.5a i 2 år. börjar ladda på 2100 och fullt ladd (lite över kilot) strax effter 3k | |
| Original luftmassemätare och spridare kommer ju att gå i botten nånstans runt 3500-4000varv, om de nu accepterar att motorn kan suga i sig 50-70% mer vid samma varvtal helt plötsligt? | |
| det var därför jag tänkte ha extra spridare som går in vid kanske 0,2-0,3 bars ladd eller en btr som ökar bränsletrycket med laddtrycket ? | |
| Jao, men hur ska du ha koll på att du får rätt bränsleblandning vid olika belastning och varvtal? | |
| kopplar en multimeter till lambdan och ställer in den att gå lite fett ? för bättre det än snålt ? | |
|
finns mycket man kan göra föra att hålla ner budgeten men jag skulle inte snåla med motorstyrningen. leta efter ett beggat vems. tröttnar du så har du pengarna till. måste ha koll på soppa o tändning om det ska hålla ///Jörgen |
|
| vad skulle kosnaden för ett begagnat vems gå på då? kanske skulle lägga ner drömmarna (försökuta dom några år framåt) pluggar just nu så ont om pengar :( | |
|
någon tusen lapp hittar du för. sen en uppsättning beggade m5e34 spridare o helst en ställbar btr Alternativet är ett frekzen chip. Går det snålt så går det åt helvete fort så att sitta med en multimeter på lambdan så hinner du aldrig med att se ordentligt ///Jörgen |
|
| blir nog att skita i det och tare när man har mera pengar och bättre utgånsobjekt då 27000 mil kanske inte är så bra att börja på :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.