|
|
|
|---|---|
|
Hej, Letar nya vinterdäck till min 330 touring. Undrar först om det går med vilken tum som helst, 15,16 el 17? Har 17tum fälg som jag kan skaffa nya däck till, alt köpa helt nya och då snarare en mindre tum. 15 eller 16. Vad talar för att fortsätta med 17? Finns det något mer än att det ser lite lite bättre ut? tacksam för svar. :) | |
|
svarar på mitt eget inlägg... Är det så att bromsskivorna är så pass stora att 17tum är ett måste? |
|
|
Ja 330 har större bromsar än sina mindre syskon och kräver normalt minst 17" fälg (det lär dock finnas en och annan 16" fälg som passar). mvh/ Anders |
|
|
Right. Om man tittar på BMW orginalfälgar 16tum skulle dessa passa eller är det så att det är vissa som passar även där? |
|
|
Det lär vara någon enstaka original 16" fälg som passar. Någon här på forumet kanske vet vilken fälg det kan vara. Det finns också gamla trådar om detta ämne där ev. passande 16" fälgar har nämnts. mvh/ Anders |
|
|
Ok, Så dessa skulle med andra ord inte fungera? |
|
|
Och så en liten länk.. Länk |
|
|
Fälgarna du länkade till passar inte alls på E46....helt fel ET-mått och dessutom fel navhål (kan iofs kompenseras med centrumring). Fälgar som passar din bil har ett ET-mått på mellan 41 och 49mm... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| wrm: Köp 17". Att hitta den 16" original fälg som passar är som att leta efter en nål i en höstack. Även om jag talar om för dig hur den ser ut, är chansen minimal att du hittar en uppsättning av dem som passar din bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.