|
|
|
|---|---|
|
Hallå på er :) Skulle till jobbet nu på morgon gick ut för att starta bilen men det gick inte. Den går igång i c:a 5 sek sen bluddrar det till och den lägger av provade ungefär 10 ggr. Ingen respons med gaspedalen heller. Vad kan det vara?? Mvh Mathias | |
|
Den är på Novation nu så får se vad dom hittar. Mvh Mathias |
|
|
Undrar om den får bränsle som den skall eller om den hade behövt glöda men att glödstiften är dåliga? Det är rena spekulationer men det kanske hjälper dig, om inget annat genom att lyfta din tråd lite högre upp! ;) //Bjersér |
|
|
Tack Bjerser:) Vi får se vad det kan vara...har inte hört nått än. Mvh Mathias |
|
|
Nu har jag fått svar. Gasspjälsregulator (om jag kommer ihåg rätt) slut.....Luftmassemätare slut. Ska hämtas imorrn. Mvh Mathias |
|
|
Märkligt, den funkade utan konstigheter dagen innan? Sedan tar två saker tvärslut under natten..... |
|
|
Kane: Den funkade på lördagen sen stog den till måndag morgon och då funkade den inte.....ja det är mycket märkligt? Mvh Mathias |
|
| Fråga om du får med de utbytta sakerna. Jag litar inte alltid på de stora verkstäderna. | |
|
Japp ska fråga :) Mvh Mathias |
|
|
Ähum....nu misstänks även att turbon är slut?? Hur mycket kan gå sönder på en och samma gång? jag menar bilen har gått 5800 mil.Märkligt. Mvh Mathias |
|
|
Låter otroligt att också turbon ska ha havererat under ett litet stillestånd !? Gissa vad som är dåligt borde inte en kompetent BMW verkstad syssla med.. Iaf så bör ju allt gå på goodwill kan man tycka.. Mvh Janne. |
|
|
Jag trodde stenhårt på bränslepump (matarpumpen). Hade ett liknande fel på en Passat förut. Dålig luftmassemätare borde du känt av tidigare om den går ojämnt eller saknar kraft. Gasspjällsregulator....det finns ju inget gasspjäll på dieslar. Men det kanske är något annat spjäll som benämns som gasspjäll? Dålig turbo låter också helt otroligt, vad grundar dom det på? Flåklypa |
|
| bmwe28a: Är eller har bilen varit trimmad? | |
|
Janne T : Det är en Bmw premium selection så tack o lov går det på garantin. Så för mig får dom byta hur mycket som helst. MEN det är jävligt underligt ändå. Det kanske är så att dom inte riktigt vet vad det är för fel? Chris87: Nej den är inte trimmad och jag vet inte om den har varit det tyvärr. Mvh Mathias |
|
|
BMW skulle verkligen behöva ge längre fabriksgaranti i Sverige. Inställning till att åtgärda fabrikationsfelen på goodwill är inte heller generös enligt min erfarenhet. I USA har BMW 4 år eller 8000 mil garanti. I Norge 5 års reklamationsrätt utöver 2 års garanti. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.