|
|
|
|---|---|
|
Halloy gott folk. Rullar omkring i en X5 40d om dagarna, och har nu börjat fundera lite på det här med internet i bilen... och option 6NR (BMW Apps). Min kärra lämnade produktionsbandet 2011/05, och borde därav ha allt som krävs för att använda BMW Apps, men hur får man till det? Jag har inget som heter "ConnectedDrive" i min iDrive i dagsläget, jag har däremot "BMW Services", som jag förstått blivit omdöpt till "ConnectedDriver". Är det någon som vet vad jag behöver göra för att snurra igång internet och BMW apps i min kärra? Har precis monterat en multimedia snap-in adapter för iPhone4, dock har min iPhone inte kommit ännu, så jag kör i dagsläget med en Galaxy S2. Genom den telefonen verkar det inte som att det går att köra igång internet heller, då bilen säger att jag måste starta data-service i telefonen (den hittar bara audio och telefon som tjänster via galaxy'n) Mycket fundersam... vet att inte BMW apps var en option som kryssades när kärran beställdes, men det verkar (efter lite googlande) som att det endast är mjukvara det handlar om? Nån som kan något om detta? Som kan hjälpa mig en aning kanske :) Tacksam för assistans // C | |
| Du måste ha kryssat 6NR om du vill ha BMW Apps. BMW erbjuder i dagsläget ingen eftermontering av 6NR. Internet hör inte samman med 6NR. Internet ingår per automatik om du har Nav Pro på bilen. Det som behövs för att det ska funka är bilen är bluetooth parad med internetdelning på och att datatrafik är aktiverad i bluetoothmenyn. | |
|
Hallå igen. Har nu gjort en liten djupdykning i ärendet. Internet lirar med min iFån 4s, så nu är det problemet ur världen. BMW Apps, Option 6NR kommer som frisläppningskod under Q4 nu, så innan årets slut skall alla som har förutsättningar för att köra BMW apps, men misslyckats med att kryssa den rutan vid beställning kunna få in det i bilen iaf. Det som dock även krävs för att köra BMW apps verkar vara den nya Media Snap-in adaptern som numera även sitter under mitt armstöd. jäkligt schnygg va den faktiskt också, med lite fina silverdetaljer mm. =) Så, alla som sitter i min sits, och har allt som krävs för BMW apps, men inte själva BMW apps itself, kommer kunna få det innan årets slut. Det jag däremot nu har upptäckt, är att ljudet via min snap-in adapter endast kommer ut i högtalare på höger sida av bilen, så den skall strax in på justering hos BMW för att kolla om det e.v kan vara min bottenplatta för snap-in som inte är helt OK. |
|
|
Vad trevligt och ett bra sätt för att framtidssäkra "äldre" bilar. Nu väntar vi bara på lite vettiga appar, och en vetting browser :) |
|
|
Om man skulle komplettera bilen med 6NR - vad får man då tillgång till? Vilka bra appar finns? "Kundnytta"? Och är det någon som fått Internet att fungera i bilen med en Android? Eller är det endast Iphone? |
|
|
fcarlsson: De enda apparna som finns idag i Europa är Facebook, Twitter och Webb-radio. I USA finns även Pandora. Internt i bilen är poänglöst skulle jag vilja säga. Webbläsaren är dålig, och själva upplevelsen är väl lite sådär. När man kopplar på google search å själva navigationsdelen (som t ex i USA eller England) så kommer det vara lite nyttigare. Då kan man via google hitta en restaurang eller liknande och skicka det direkt till naven och slippa knappa in adressen manuellt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.