|
|
|
|---|---|
|
I helgen hände det som inte får hända. Knappt 2-åriga sonen hade nyss ätit och det blev kanske lite väl häftiga svängar så han kräktes ned hela baksätet. Förutseende som man är har man i alla fall läderklädsel, men verkar ändå vara svårt att få bort allt av doften att döma. Kan man demontera själva sittdelen för baksätet för att göra rent under? Någon som har några liknande erfarenheter? Hur gjorde ni? | |
|
om jag inte minns fel så ska du kunna ta ut hela sittdynan genom att ta tag i kanten framtill och helt enkelt rycka upp de så ska sätet komma ut. har dragit en kabel förbi baksätet på min förra 120d och då tog jag bara tag i kanten längst fram på höger och vänster sida och ryckte bara till ganska hårt så kom det ut |
|
| Det stämmer, någon har t.om. gjort en film om det :) Länk | |
|
Tack för hjälpen! Nu är det rengjort så nu ska det bara torka lite så får man se om det krävs någon ytterligare sanering för att få bort ev dålig lukt. Ättika har jag hört ska vara bra. Är det någon som har provat det? |
|
| min far tog ut stolarna ur sin audi en gång för rengöring, han tog något rengöringsmedel och sedan högtrycket! stolarna såg sedan ut som nya, efter ha torkat i garaget en vecka alltså:) | |
|
Detta kanske kan vara nåt ifall olyckan är framme igen? Länk Mvh Martin |
|
| Nu är det bättre, men funderar ändå på att lämna in bilen på rekond så att den blir som ny. Någon som har tips på en bra rekond i Stockholm? | |
| Är problemet löst? Ditec-center på Valhallavägen kanske? | |
|
Kan bara som AlexanderK hålla med j-sandell.se gör bilen som ny. Mvh Asken |
|
| Det var alldeles för lång väntetid på Valhallavägen så jag lämnade in på WellKept som ligger vägg i vägg med BMW i Solna. Även där blev bilen som ny. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.