|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag bytte motor i min Bmw från en m20b20 till m20b25 men när jag hade kopplat in elsystemet och skulle koppla kablarna till batteriet så fick jag kortslutning. Det visade sig att den inringade kabeln på bilden: [img]Länk Nu hade blivit polvänd. Bilden ovan togs innan motorbytet, då kopplad till + på batteriet. Men nu har den alltså blivit - Jord. Jag använde mig av kabelhärvan som följde med motorn jag köpte och allt bör vara rätt inkopplat. På utsidan ser gamla och nya kabelhärvan identiska ut men kan det ändå skilja? Eller vad kan det bero på att den har bytt polaritet? Vilken del utav bilen som denna ger ström till hade också varit intressant att veta, dom andra två är ju till startmotorn och säkrningsboxen men denna försvinner ner i kabelhärvan nästan på en gång. Tacksam för hjälp! :) | |
|
Länkningen ovan gick inte så bra, men här är bilden: Länk |
|
|
Hej, på alla mina tre e30is har den kabeln suttit mot jord i chassiet. På både 325ix 325 318. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
ejje : Den inringade kabeln kan väl ju rimligtvis inte ha suttit kopplad till jord. Då har du ju en maffig kortslutning av batteriet. Jag vill minnas att den inringade kabeln går till startmotorn eller generatorn. Jag kan kolla på min 323i -85 imorgon eftermiddag - har enkelt att komma åt och kolla. |
| Jag har hittat felet nu, det är kablarna till bränslepumps reläet som på något sätt orsakar kortslutningen. Har lossat hela kabelhärvan nu och imorgon ska jag öppna upp och kolla vart det är problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.