|
|
|
|---|---|
| Hej, min e46 har blivit mycket vinglig i högre hastigheter (70 km/h och uppåt), den ålar sig fram och känns nästan som den svävar. Känner mig rätt säker på att det är bakvagnsinfästningarna som har brustit. Undrar om någon har lämnat in sin e46 på lagning av samma problem och hur mycket detta kostade isåfall? Tacksam för svar. | |
|
Skulle tro att det är några bussningar som blivit dåliga, då brukar det bli "vingligt" värre...när min bil blev sådan var det främre lagringen i svängarmarna i bakvagnen som behövde bytas. Själva bussningarna kostar inte så många kronor, men det är lite jobb att få dit dem - kostade drygt 1500kr för mig för några år sedan inklusive 10% BMWCS-rabatt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej, hade vart lite skönare om det var det som var problemet. Hur mycket ålade den sig då? Min känns farlig att köra på motorväg, den kan börja dra åt ett håll och rättar man till den lite åker den åt andra hållet och känns helt lealös. | |
|
Uttrycket "en kåt orm" är nog ganska nära sanningen när mina bussningar gav sig... ;o) Den slingrade så det kändes rent trafikfarligt att köra den! Detta beteende kom rätt hastigt har jag för mig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej, tack. Får kolla på det. | |
| Fick ett pris på 4500 av BMW Mölndal för att laga bakvagnsinfästning, om någon annan undrar. | |
|
Hade de tittat på din bil? Vad ingick i "bakvagnsinfästningen"? Är det bara bussningar (och i såfall vilka) eller ingick svetsning av sprucken stomme? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Gäller problemet med sprickande golv även touring? Bilen är i och för sig nyligen besiktigad... Min ålar sig som en som en "kåt snok" ibland, och det klonkar tydligt bakifrån ibland när man släpper eller går på gasen. Känns som det är väldigt mycket spel i drivlinan över huvudtaget... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.