|
|
|
|---|---|
|
hur är mercedes a-klass?? har kört första den första generationen och tyckte sådär om den.. kollade runt lite på blocket och såg att man kan få en helt ny A160 för 150 000kr och det låter ju billigt med tanke på att en nissan micra kostar lika mycket Länk visserligen inte den bästa motorn eller fullutrustad men känns faktist prisvärd.. Hur är denna generation av A-klass?? | |
|
Jag upplevde den som trevlig, den har kvar fördelarna den först generationen hade i form av att kännas som en betydligt större bil (Bra lastutrymme, stadig i fart och krocksäker) men har inte kvar något av första generationens tendenser att i panik förlita sig på antisladdsystemet så fort en kurva uppenbarade sig. W169 upplevde jag också som markant mjukare än den lite studsiga fjädringen W168 led av, kort sagt så här skulle A-klass varit från början! Jag har dock endast kört turbomodeller (diesel och A200t) men Mercedes är duktiga på motorer så en 160 bör inte kunna försämra modellen nämnvärt? Som du säger, för 150´ tror jag det är väldigt mycket bil du får. :) //Bjersér |
|
|
tack för bra svar! denna bil ska kosta över 200 000kr men mercedes firar 125år och firar med att sänka priset på A-klass.. finns hur många som hellst på blocket för det priset.. känns faktist riktigt prisvärt då man får mer än 50 000kr i rabatt |
|
| Har också spanat lite på just det erbjudandet, verkar som sagt vara mkt bil för pengarna... | |
|
Jag hade en A200 CDI 2007:a med cwt-lådan Mycket trevlig bil. Förutom själva bagagets storlek var den rymligare i kupén än min V70n Körde från södra till norra stockholm i morgonrusning genom stan på 0.51 l/mil |
|
|
Min svåger har en A-klass från 2006 (A-200 diesel) kan bara säga att den redan börjat rosta i skarven på bagageluckan, så kvaliten skall man nog inte förvänta sig förmycket ifrån, hoppas verkligen att det blivit bättre i dom nya, eftersom jag även sa det till honom att jag tyckte det var skam för MB att redan rosta efter dryga 5år. Annars e dom riktigt sköna, själv föredrar jag automat, så manuel för min del är inget aktuellt, ps: Har ni set den NYA a-klassen som skall komma?........ den e riktigt GRYM... Länk När den kommer så får jag nog slå till med en sådan till frugan ;-)) |
|
| jag är inte sugen på att köpa en sådan nu då jag är nöjd med min 116 och tänkte ha den ett tag till innan byte.. annars hade denna bil varit väldigt intressant för jag menar 149 000kr för en ny mercedes och med garantier med fri service i några år är faktist riktigt billigt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.