|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte AC remmen, löprullen och bytte kylvätska idag. Upptäckte att det fanns några oljedroppar på insidan av plastskyddet. Inspekterade delarna och hittade läckage vid damasken mellan styrstaget och styrväxeln på väster sidan samt själva styrväxeln. [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk Bilen beter sig normalt på vägen. Ratten känns som vanligt. Kan det vara damasken? M-Power The Ultimate Driving Machine! | |
|
[URL=Länk [URL=Länk M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Länk M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
| damasken e bara damskydd. de e nog din packbox i styrväxeln som läcker dessvärre | |
|
Ok, Kan man byta packboxen eller måste hela styrväxeln bytas? M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
| renoverade min styrväxel på min corvette i sommar men e ett besvärligt jobb.styrväxelln måste ju plockas ner från bilen först o främst. de ja skulle prova först om ja vore dig e o åka till mekonomen o köpa en produckt som heter omega 917. de e ett medel som mjukar upp torra boxar brukar funka välldigt ofta. sen finns de oljor som e bättre än den skiten som bmw häller i från fabrik typ red line de har ochså de egenskaperna att de mjukar upp hårt gummi | |
|
Ok vad bra. Ska passa på och byta servooljan och hälla i omega 917 enligt ditt tips. Det står i ngn annons att man ska ha typ 3% om man har läckage. Menar de 3% av servooljan eller 3%-ig? Hur mkt rymmer styrningshåligheter toltalt? mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Jag hade ett kraftigt läckage i styrväxeln på en Xantia för nåt år sen. Det försvann ungefär två liter hydraulolja på en vecka. Jag hällde då i Omega 917 och läckaget minskade direkt. Efter en eller två veckor så var det helt tätt och var så under hela tiden jag ägde bilen. Jag hällde i en hel flaska i oljebehållaren, men en Xantia rymmer ju 5liter, så det blir ju en annan mängd i en BMW. Vet inte hur mycket olja det går i en BMW, men några 5 liter bör det ju inte vara. |
|
|
Tack grabbar! Ska byta oljan. Måste ta reda på vilken bilen ska ha, och sedan hälla i tätningsoljan omega 917. Det läckaget jag har i bilen är minimalt, men lika bra att göra det redan nu. Bilen är svensk såld, e39 525iaT -03 uttagen -04 med 12300 mil. Mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
| du har nog den gröna märkningen på din behållare lika som på min alltså inte atf olja.men efter ha pratat me lite experter inom hydralic så ska redline oljan som passar alla bilar utom ett fåtal gå o ersätta den sk chf oljan som bmw rek för bilar i kalla klimat. tömde mitt system så gott de gick på min bmw genom o släppa en slang på styrväxeln o sen hällde i redline oljan. körde ett par veckor o sög ur servobehållaren o hällde i nytt där igen. du får avgöra själv hur du vill göra me o byta oljesort oljor går ju diskutera i evigheter så de e svårt o avgöra vem man ska lyssna på.är samma visa me motoroljan bmw hävdar att man ska köra på dyraste castrol oljan o sen fryser vevhusventilationen på löpande band o de tar inge ansvar för konsekvenserna om de e oljans fel de vet inte ja.men många som inte har problem me frusen vv däribland ja kör på mycke billigare oljor,kör själv q8 formula advance från swedool lycka till | |
|
Juste, grön markering på behållaren. Köpte tätningsmedel och olja på mekonomen nu. Ska byta oljan och hälla i medlet och kontrollera om det lilla lilla läckaget upphört efter några veckor. Tusen tack för alla som bidraget med sina input! Mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Förlåt för jag bumpar tråden, men vill veta resultatet? mvh Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.