|
|
|
|---|---|
|
på folk som ljuger om skicket på sina bilar! Har har under en dryg veckas tid haft kontakt med en säljare av en E39 -02 uttagen -03 begärt pris 59 000:-. P.g.a avståndet så frågar jag extra mycket om bilen. Berättar även att jag varit på en bilfirma och tittat på en annan E39 -02 som var full med rost, det kröp överallt. Jag får till svar av säljaren: - På min bil finns det ingen rost! Detta poängterar han bestämt flera gånger under våra samtal. Kör 65 mil (t.o.r) för att titta på bilen, kommer fram och parkerar bakom objektet. Det första som ögonen fastnar på är en rostfläck stor som en femtioöring bredvid nummerplåten. Går ett halvt varv runt bilen och kommer fram till motorhuven där vänster hörn är så gott som genomrostat. Ringer till säljaren som kommer ut. Jag säger: - Du säger att det är inte någon rost på din bil, men vad kallar du det här och visar honom en del av fläckarna. Han svarar: - Det är inte rost. Nehää, vad är det då säger jag. Han kan inte svara, säger något om att det är stenskott. Blir något förbannad och säger till honom att jag har lagt tid och nära 1 000:- i bensinpengar och så är bilen full med rost. Han svarar inte först men säger efter en stund att det är ingen fara med bilen. Jag sätter mig i min bil och kör hem igen. Vid hemkomst noterar jag att annonsen är borttagen från Blocket som var inlagd 2011-10-24. | |
|
Stenskott... Priceless! Visst är det surt när det inte är raka puckar, måste väl vara bättre att vara ärlig? Det är ju dessutom inte svårt att se om en bil är rostig eller inte. Okej om det är på ett ställe man som ägare inte normalt tittar på (inne i dörrar etc), men mitt på huven känns ju lite ..sådär.. Hoppas du hittar en bättre bil istället! |
|
| Det kanske var stenskott. För FEM år sedan som ägaren inte har åtgärdat för att FÖRHINDRA just dessa rostangrepp! | |
|
Det du råkade utför ej acceptabelt och väldigt väldigt frustrerande, men ett ganska vanligt fenomen när man letar efter bil. Nedanstående text är saxat ur en annan liknande tråd som är en klockren beskrivning av AlanO "Hej! Tråkig att du råkat ut för det här som 100 tals människor råkar ut för vare dag. Man har åkt många mil genom åren för att man har litat på säljaren över telefon. Men man lär sig med tiden, här kommer en översättning: Nyskick = medel bilen Bra skick = på gränsen till skrot bra för sin ålder = skrot små stenskott = omlackning 3 ägare = 6 ägare nybesiktad = ska besiktas om en månad mm Men det finns några som är ärligare än andra AlanO" Finns så mkt löst folk där ute så det var ganska vågat av dig att resa så pass långt för ingen nytta. Men man lär sig av sina misstag, lycka till med sökandet. BMW M-POWER |
|
|
Brukar de ägaren att gå ut och syna bilen medans jag honom/henne i telefon. Så får dom gå igenom varje dörr, skärm osv. Kommer alltid upp saker dom "inte sett" tidigare... |
|
|
Jag kan faktiskt tänka mig att alla inte har sett alla skador. Själv har jag tyvärr upptäckt att det verkar som att varje gång jag noggrant kryper/går runt bilen med stark belysning hittar jag ALLTID nya skador. :/ Men givetvis inte i sådan omfattning att det kanske skulle ändra omdömet om bilen, men ändå, menar bara att alla är nog inte pedantiska nog att verkligen detaljstudera varenda vrå vilket gör att de inte vet om alla små lackskador t.ex. Rostbubblor i enkronastorlek etc är dock svårt att bortförklara... |
|
|
@koffa:"Brukar de ägaren att gå ut och syna bilen medans jag honom/henne i telefon. Så får dom gå igenom varje dörr, skärm osv. Kommer alltid upp saker dom "inte sett" tidigare..." Ha, så gjorde jag med snubben som har Halms bil i Stockholm. Ringde på en 520 förra året. Han hittade en repa på bakluckan, för övrigt var den hur fin som helst. Inte ett märke och ingen rost alls. Den finaste E39 han sett. OK, tänkte jag och åkte och kollade på den, den såg ju helt OK ut på bilderna. Skulle ändå ner och titta på en annan bil. När jag kom fram så såg jag ju repan han pratade om, men även rost på dom mest konstiga ställen, bl.a. på ena A-stolpen där det nästan var hål. All aluminium, som backspeglar, rails och plåtar runt sidorutor var bland det mest bubbliga jag sett på nån BMW. Oxid överallt. Skitig inredning. Ännu mer repor... Provkörde den i alla fall. Först satt bromsarna fast rejält. När dom väl lossnade så skakade ju hela bilen när man nuddade bromsen. Efter en kort sväng så bredde dimman ut sig över nejden. Ventilkåpspackningen verkade inte finnas, så mycket olja läckte det. "Vi har nyss bytt packning" försökte trollet med.. Jag öppnade ju huven och kollade innan, och det rann olja i strid ström över grenröret.. Det var ett vrak jag stod och tittade på. Så var det med den "fina" bilen han ville sälja. Hur tänker sånt folk egentligen? Dom blir ju avslöjade direkt när man väl kommer och tittar med egna ögon. Vad tjänar det till att blåljuga på det viset. Man blir ju bara förbannad på asen.. |
|
|
Peter: Ja då var han ju uppenbart fullständigt slut i huvet!. Enda rätta i ett sånt fall är ju att kräva honom på ersättning för bränsle och ev. arbetstid som gått förlorad. Fungerade iaf. bra på senaste bilen jag köpte, inga otrevliga överraskningar. |
|
|
Kan bara instämma att man blir sjukt trött på sådana säljare. Jag körde och tittade på många nitlotter innan jag verkligen hittade en som stämde med vad säljaren (bilhandlaren) lovade. En annan sak som också är grymt tröttsamt är alla som skriver "Fullutrustad" när bilen tydligt saknar en hel del utrustning. Tex. denna M3:a (dock inget extremfall)... Länk . Bara av att titta på bilderna så kan man se att den saknar utrustning som: * Sätesvärme (Italien-import) * 19" Evo fälgar * Lilla m-vingen på bagageluckan. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.