AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.099

Nybliven ägare av en BMW

Idag var jag och frugan nere i Lomma och köpte en 320 DA Touring M-Sport -08 med 7300mil på mätaren. Än så länge är vi jäkligt nöjda med den. Den är riktigt fin, nästan i nyskick och känslan i en bmw är ju bara för go, den bara andas kvalitet.

Vi hade 40 mil hem så vi fick känna på den rejält. Motorn räcker till gott och går snålt. Upp till 140 finns det kraft men sen börjar det sina men det är ju inte så ofta man är uppe över de hastigheterna.

Nu är det bara att hoppas på att det blir ett problemfritt bilägande också.
Hur lägger man in en bild?
Länk
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Grattis! Ser mkt fin ut :)
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Snygg kärra du skaffat WoberT. Riktigt najs med dom hjulen också! :)
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
välkommen, trevlig kärra.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
bara att gratulera.. ser ut som en mycket fin bil
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Fin bil! Men har du kollat upp turbon? Brukar gå titt som tätt på 320D och
brukar bli allt annat än billigt o laga tyvärr:-(
Kolla upp den först innan du är för nöjd.
ma
32
mannen74
X3 3,0d -12
nu ska vi inte dra ner stämningen här mr. ozz ;)

Grattis till en fin bil !!!!
Grattis! Vad körde du innan?
Verdi
Oroa dig inte WoberT, har inte hört talas om att turbon "skulle gå titt som tätt". Varifrån fick du det mr.ozz?
Riktigt fin bil, hade en exakt likadan fast silverfärgad. Om man inte har behov av stora utrymmen så är 320dT är ett av de mest vettiga bilköp man kan göra alla kategorier.

Mr ozz: vore spännande att se vilka fakta du baserar ditt uttalande på...

Har inte läst om några problem med turbon på den uppdaterade 2-liters dieseln. Undviker man trimmning, servar den som man skall och kör som folk bör en 320d hålla många många mil...
Det gäller ju iofs alla bilar.
@Black Eagle: Vi hade en Audi A4 1.8Tsq -00 som vi har sålt och så har vi en clio 1.6 16v -05 som vi ska sälja.

Det där med turbon har jag heller aldrig hört och då har jag läst på rätt mycket om modellen innan köpet. Skulle va skoj att se fakta på det.
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Det är bara söka på detta forum! Många fler som har haft krabb med moppemotorn än med 6:an.
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
@mr.ozz: Tråkig attityd!!
Vad jag har läst så är det 163hk dieseln som haft lite problem turbon. Vill man eliminera risken för haveri så bör man byta oljan efter halva intervallet.

Mvh H
Alltså fanns det ingen substans i påståendet då 320dT -08 har en annan motor än den gamla 163hk spisen....tomma tunnor skramlar mest som det heter :-)
mr
2
mra64
m5e39 -01
740ia -95
Jag kommer iaf aldrig köra ngn annan bil!. Det är helt enkelt en kvalitetskänsla som är oslagbar!. Sen doften,inget annat märke har "byggt in en sådan fräsch doft i sina bilar som Bmw!.
Det känns som att jag fick ett hyfsat pris iaf, Jag letade i 1.5 månad ungefär innan jag slog till, kikade varje dag på blocket så jag hade hyfsat bra koll på priserna.

195 000:- fick vi betala och det kan ju tyckas vara en del men det ligger ute många 08:or utan M-paket och med 11000mil på mätaren för det priset. Det gick tydligen en 320D M-sport fast manuell som gått 11-12000 mil på KVD för samma peng. Min har gått 7000 mil och är automat och i nyskick, inte ett märke på bilen.
Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
Sjukt snygga fälgar också dessutom :)

Så länge man själv är nöjd är det ju rätt pris, det är de viktigaste! det verkar ju rätt vettigt, är väl ungefär halva nypriset efter 3år och 7k mil..

förresten, på ditt kort, du lyckades ju få med 2 andra rätt coola bilar i bakgrunden ;)
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ser riktigt fräsch ut, och du verkar ha fått ett bra pris också. Köpte du den privat eller handlare förresten?
@Daniel_k3: Haha jo det dök upp en ratlook bagge och en fräsch porsche samtidigt :).

@garfunkah: Jag köpte den privat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.