|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har råkat ut för de typiska premium felen hos den kära e61:an. Mina gasdämpare är trötta, måste bytas. Hur har ni fått det fixat, med tanke på goodwill? Har ni hittat en annan leverantör som inte tar 1000 kronor st?? Min vindrutetorkare är fast, ska fixa den enligt guide här på forumet. Jag kan inte få upp min shoppinglucka, hur kan man nödöppna denna, alternativt hitta kablarna så den öppnar sig? Har sökt, utan framgång. Mvh Alex BMW 525 e61 -06 | |
|
trasiga kablar,,på bmw kostar det 10-16.000 bmw tvångsöppnar luckan med datorn men det kostar ca 1000 kr jag har alla typiska fel som går att ha lämnade in min till en firma som jobbar med biljud och dom kan det där med kablar.. 1900 gick det på att skarva dit nya kablar. 530 e61 2005 |
|
| Vet någon hur man kan tvångsöppna luckan utan att behöva använda BMW?? Behöver man öppna den för att fixa problemet? | |
|
kolla här... Länk |
|
|
Offtast kabelstammen i de högra gångjärnet. Inga märkvärdigheter o fixa men tråkigt som fasen... |
|
|
Hej alla, och stort tack för visat intresse. Jag har själv kollat gångjärnen, utan några anmärkningar, inga kablar av,lösa eller skavda. Nytt sympton är att luckan funkar nu, men öppnar sig själv ofta. Riktigt irriterande. Okej, jag lämnade in bilen till en lokal verkstad som mäter upp att felet ligger någonstans i taket, och vill inte fixa det utan hänvisar till BMW. Så nu står jag med en irriterande lucka, och ångest för ev dyr räkning från BMW. Så 1. FInns det fler ställen där kablarna kan vara av, och ligger emot varandra? 2. Vatten, var brukar vattenansamlingarna vara?? 3. Riva innertak, inte att rekommendera? Mvh BMW e61 -06 touring |
|
|
Byt microbrytarn. Har du dragit i tåtarna nogrant en o en? Behöver inte vara av precis vid gångjärnet... |
|
|
Vill Tillägga att mina va av vid taket ca 15cm från gångjärnet in mot taket höger sida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.