|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har precis beställt mig en 535d touring, med sport automatlåda. Jag är lite inne på att effekt optimera denna då det alltid är trevligt med lite mer vrid och hk. Min fråga till er är vad klarar en original växellåda ? i hk och vrid? Och vart ska man vända sig? vill gärna att "hela" bilen hänger med, så man kanske behöver programera om växellådan också? tack på förhand martin | |
|
lådan i din kommande bil heter GA8HP70Z och är specad för 700nm enligt tillverkaren. ZFs 8-vxl aut finns i två varianter; 450nm och 700nm, och bla F1X 535d har den starkare. |
|
|
btw, effekt är ointressant, det är vridet som sätter begränsningar för drivlinor. ..så länge du inte har 1000hk och en transmissionsförlust på 30%..då blir det rätt mycket värme som ska försvinna (30% av 1000hk = ca 225000 Watt..) |
|
|
Tack för svaret då finns det ju lite att ta av då den har 630 i vrid original. Finns det några mer kritiska punkter som man bör ta hänsyn till? typ drivaxlar osv? |
|
|
Välj gärna ett lite mer moderat effektuttag av trimmet, partikelfiltret kommer annars antagligen att behöva bytas i förtid. Ofta brukar också motorgången bli sämre med maxtrim. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.