AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.114

13-7 pols adapter omöjlig att få loss

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tjenare

Använde dragkroken för första gånger förra helgen och tryckte då i en original BMW 13-7 pols adapter i kroken. Noterade att det var någon slags "tryck och vrid" rörelse för att få i den men tänkte inte så mycket på det.

Nu när jag ska ta loss den är det f*n omöjligt att få ur den. Är det någon särskilt rörelse, tryck, eller knep man ska använda? Den rör sig inte en millimeter om man försöker vrida den motsols (alltså in mot bilen).

Är det något jag missat?

Det är den här jag har: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hej Andreas.

Det ska bara vara att vrida ut den igen.
Brukar sitta rätt hårt men det ska inte vara några jätte problem att få loss den.
Tänk på att lyfta på locket bara eftersom den runda plastbiten som är till höger på bilden du länkade till Länk låser fast i locket på bilen.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vrida åt vänster, dvs in mot bilen antar jag?

Det är svårt att få grepp och dessutom låser den fast i bottenlocket. Är inte helt överens med hur konstruktionen är gjord om man säger.

-------
//Lövet
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Ja lyft locket och "skruva" ut den så att säga.
Den är gängad en bit bara så när du har skruvat 1/4 eller 1/2 varv (mins inte) så är det bara att dra ut den.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu är den ur i alla fall. Vågade ta i lite till iom att jag visste att jag egentligen drog rätt. Men att behöva ta i på det sättet känns fasen inte bra i längden.

-------
//Lövet
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Svor också över det där ett antal gånger (samt slog knogar och fingrar) tills jag tröttnade och slipade ner en del av den "klack" som ligger an mot locket och smorde gängan med teflonspray. Sen dess blev den betydligt enklare av få av och det känns ändå som den sitter ordentligt utan risk för att trilla av.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Intressant idé!

Jag kom på att jag också har en variant från Biltema. Tänkte att den saknade gängorna men det gjorde den inte. Så jag får väl plocka fram filen och testa din metod.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.