|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för utrustning i era E32? Skulle vara kul att veta om det skulle vara något som man kunde till sin egen som man inte har nu. //Schnitzer | |
|
jag har följand:elstolar fram med minne,elstolar i baksätet,stora datorn,buffelskin,bmw sport ratt med airbag,taklucka,armstöd sen allt det vanliga standardgrejerna säkert nåt jag har glömt ändå :) själv då? |
|
|
bmw_e32: Låter trevligt. Du har en -92, då har du el-rollo och rollo i sidorutorna bak? Själv så har jag elstolar fram med minne (finns ej bak i kortversion), skinnklädsel, 2 x airbag, taklucka, armstöd, farthållare, el-rollo till bakrutan, rollos till sidorutorna bak, highline trä-ratt och lite annat. Sedan allt som är standard givetvis. Någon mer som vill berätta lite om sin egen? //Schnitzer |
|
|
Håller på att fixa till inredningen till min 735ia -90 Och som den är nu så har jag. Trä ratt. Ny slipade\Lackade trä lister dom blev helt som nya, El slolar fram med minne. Stora datorn. man rullo till bakrutan men kommer att montera el. Hoppas att jag får en telefon på onsdag tyvärr kommer den från en Audi v8 hoppas att den passar. Kommer att lägga ut lite bilder bara jag får tag på en kamera.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
nä inte el rollo har man rollo bakrutan men inga rollo överhuvudtaget på sidorutorna bak har iofs solfilm på så känns inte som nåt jag behöver:) finns lite bilder på min bil Länk om du vill se |
|
| Integrerad bensinvämare till ACCen inte fel. Går på värme över 16 grader, fläkten startat över 16 grader utetemperatur. Väldigt bekvämt. | |
|
bmw_e32: Den var ju jättefin. Det är snyggt med svartmetallic, för den är det va? Du har bra puts på den också. Det är alltid kul att se att någon gör iordning sin E32. Det viktigaste är att bilen är fräsch. Vad heter fälgarna som sitter på? Det är bra med benutrymme i en iL också. Jag åkte med i en 750iL i Norrland, den var verkligen underbar. Det var då som jag för första gången använde elstolarna bak. //Schnitzer |
|
|
Letar rollo till sidorutorna. Har dock haft lite svårt att hitta på dessa på skroten komplett med dörrsidor i grått. Eftersom kombinationen dubbelglas och ej iL inte verkar vara välrepresenterade :( Lite info. om min :) Länk |
|
|
Dubbelglas är något som jag skulle vilja ha. Åkte med i en 740i en gång och det blev mycket tystare med det. Undra hur mycket det kan kosta att köpa till nu, från BMW alltså? Är det svårt att bygga in? //Schnitzer |
|
| De flesta E32:or har nog mer utrustning än vad man själv vet! Min är något snikad, men har de viktigaste. Ellucka, svart läder, stora datorn, stora klima osv. Jag saknar dock elstolar och rollo. Tyvärr är det standard med matta träpanler i 730/735/740, 750:n har de högglanslackade som standard så vitt jag vet. Numera går det att få tag i utrustningslistor på bilen som den första ägaren fyllde i när han beställde bilen, jag beställde en sådan på BMW i dag, det skall bli spännande att se vad man har för grejer i bilen. | |
|
J.L Tog ned mina lister (Bilder kommer ) Och slipade dom med ett fint sandpapper och lackade dom med parket lack dom blev som nya men så kom ådringen fram .det blev helt lagomt ..ett tips Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Schnitzer: diamantsvart mettalic heter lacken om man ska va noga :) jo måga timmar nerlagda med polermaskinen men det är det värt när man ser resultatet men så mkt man skulle vilja göra med bilen men allt kostar ju:( fälgarna vet jag inte vad dom heter men det är bbs "15" lite större fälgar hade ju inte skadat heller men dom där får duga så länge vad har du själv för fälgar på din? ja benutrummet där bak är det ju inget fel på fast den här Länk slår nog det mesta! :) man kan ju bo där bak nästan |
|
|
bmw_e32: Jag har 17" Rondell 58 på min. Det är verkligen många som har de fälgarna, de är fina tycker jag. Blir bara så trött på att det samlas så mycket bromsdamm på de polerade kanterna, väldigt störande. Det ska finnas belägg som heter Greenstuff eller något liknande som ska damma mindre. Jag funderar på att inverstera i det. Jo, jag håller med dig att det kostar en hel del så fort man vill göra något med bilen. Jag har planer längre fram att köpa till xenonstrålkastare, det vore verkligen kul att ha, men det kostar en hel del. En tysk som jag känner har satt på xenonstrålkastarna från E39 eller om det är E38 på sin E32. Det ser ganska roligt ut när det glöder från parkeringsljuset, det är en stor rund ring som lyser. Sedan så finns det ju de xenonstrålkastarna som är anpassade för E32, som gick att köpa till. Det är nog de som jag vill ha, men jag får nog pröjsa en hel del för det då. J.L: Vad menar du för utrustningslista? Jag fick en utrustningslista av min kompis, alltså vad som man kunde köpa till sin E32 när man beställde den. Är det den du menar? Utrustningslistan som jag har är från oktober 1991 om jag inte minns fel. Där finns allting med som man kunde köpa till, t.o.m Highline utrustning om man ville ha det. //Schnitzer |
|
|
Utrustningslistan är den som förste ägaren förhoppningsvis såg till att bocka så full som möjligt ;). Den kan oftast hittas under sittdynan på baksätet. För den oinvigde ser det endast ut som ett "kvitto" med ett antal (ju fler desto bättre) tre siffers kobinationer. Dessa skriver du av och jämför med listan här: Länk Har du mölighet att dela med dig av optionlistan till E32 så gör det gärna via min mail eller till Länk Mvh. PJ |
|
|
Jag tror det var 15 sidor på tyska. Problemet är bara att det syns så dåligt vad det står. Min tyske vän faxade över det och det blev inte så bra kvalitet. Kanske kan gå att fixa om man scannar in dem och sedan förminskar och ser om det blir bättre, för nu ser det inte bra ut. Bara att det kan krångla en hel del om det inte blir bra. //Schnitzer |
|
|
Menar du om jag lyfter ut baksätet så sitter lappen på själva sittdynan under eller sitter den någonstans vid säkringarna eller batteriet som är under baksätet? //Schnitzer |
|
|
Stämmer ! På en 325 C -93 som jag lossa på baksätesdynan för några veckor sedan var det så. På min saknas den :( |
|
|
Jag får ta en titt under mitt baksäte någon dag då och se om min sitter där. //Schnitzer |
|
|
Hittade ingen under vare sig baksäte eller passargerarstol på min, så jag beställde en ny. Hoppas att jag får den i morgon. Dr Glimmer; blir det verkligen bra om man slipar och lackar sina paneler? De orginal högglanslackade ser helt annorlunda ut jämfört med mina. Hur som helst blir det ett riktigt lyft åt inredningen med blanka paneler. Visst är det så att 750 hade de blanka som standard, medan på de andra modellerna kostade det extra? Någon som vet? |
|
|
J.L: Har du de lite ljusa mer "trälika" panelerna? Om så kan du titta här hur det blir med lite slipning och mahogneybets. Länk MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Jag har sett att i tidiga 750i så finns det något sorts trä som är vanligt polerat. Tror att det är valnöt. Sedan på senare 750i från slutet av 1990 så kom det högglanspolerat trä. Är det någon som vet mer säkert? //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.