|
|
|
|---|---|
|
Kan man beställa F30 hos sin ÅF än? Om inte - när börjar man ta beställningar? Någon här som bestämt sig för att köpa en F30? Hur ser eran spec ut? När tror ni att 325d / 330d kommer? :) | |
|
Tyckte jag läste någonstans att BMW redan tar order. Själv så väntar jag in F31 och m-sport. Blir tidigast en bil våren 2013. |
|
| Jag är bra sugen, men väntar också på F31 och (eventuellt) M-sport. Då tror jag det är läge att byta upp sig. | |
| F30 går att beställa från och ned 1 november. Min 335 kommer nog inte förns i maj. Vill inte börja med att köpa nya vinterfälgar om E90:ns inte passar | |
| Kommer nog hänga på låset när F31 släpps. Hänger ju lite på vad jag kan få ut för min F10. | |
|
Släpps inte M-sport i samband med releasen ivår? Iom att man redan presenterat hela M-Sport paketet menar jag? Newman: Av nyfikenhet - varför byta från den fulländade F10 till den mindre F30(31)? |
|
| Någon som har sett några mått på F30 ännu? Tänker mest på insidan och framför allt runt föraren... Kommer den upplevas "större" runt föraren än en E90? | |
| NiKeMaN: Hm...vet inte riktigt. Kul att byta bil och kul med en helt ny modell igen. Var bland de första i landet med F10 (i alla fall VÄLDIGT tidig). Kan hålla med, den känns faktiskt nästan helt fulländad. Särskilt kändes det så igår när jag fick tillbaka den efter att ha haft inne den på en totalrekond (behövs ibland få en behandling av ett proffs även om jag är väldigt noga själv). Kändes som när jag hämtade ut den som ny igen :) Skulle ju dock inte "ge" bort min nuvarande bil bara för att få byta, jag klarar ju mig ett tag till :) | |
|
Newman: Alltid kul att byta bil (!!!) - tyvärr. Plånboken håller sällan med - men det får man ta. :) Tyvärr har jag för höga önskemål om motor och utr för att kunna få en tidig leverans. En 330d M-Sport skulle man inte må dåligt i..... Frågan är när 330d släpps och M-sport!! |
|
| NiKeMaN: Att kombinera både hjärta och hjärna är inte lätt när det gäller bilar :) | |
|
Newman: Nä det har vi lärt oss den hårda vägen ;) Frågan som fortfarande söker svar: När tror man att 330d släpps - och när kommer M-Sport paketet finnas för leverans? |
|
|
NiKeMaN: M-pkt kommer till sommaren. F30 är smalare än E90 så jag har svårt att tro att den känns rymligare från förarplats. |
|
|
Ett M-pkt tycker jag är ett måste. Väntar nog på 340dT som tydligen ska komma till hösten. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Det blir spännande att se vad en 340d har för effekt och överladdning. Läste en artikel på ams om BMW:s patentansökan på en turbo med in/urkopplingsbar elmotor med dito in/urkopplingsbar kompressor och turbin. En skaplig utmaning att få det att fungera. | |
| x50d motorn lär väl aldrig hitta ner till 3-serien iallafall va? lär väl stanna i X5/6 och i 5-serien? | |
|
En 340xd touring med närmare 400 hk vore mumma. Den lär komma, det kan jag nästan sätta en slant på. Fighten mellan Audi, Mercedes och BMW kommer att hårdna framöver var så säkra. Volymbilarna är viktiga men nischbilarna bygger varumärke och status. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Den lät onekligen spännande 340d x-drive. Har en produktionsplats bokad men kanske väntar till hösten på Touring o större motorer. /Anders |
|
| En treserie med dieselsexa är inte fel. En 335 xd eller liknande (340xd?) blir kompetent (kanske bäst av alla alternativen). Personligen så passar dock inte diesel för mig. Jag kör mycket kortkörning samt inte speciellt lång körsträcka per år. Sen så ska jag inte sticka under stol med att jag trivs bättre med bensinmotorns karaktär även om monstervrid är trevligt också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.