|
|
|
|---|---|
|
Höll på att bli lurad på BMW X3 fos 755 som har en backad mätar ställning på cirka 5 tusen mil. Enligt BMW i Karlstad så har bilen gått 24517 mil oktober 2010. Nuvarande ägare har använt bilen som pendlar bil mellan Karlstad och Örebro i ett halvår dagligen. Enligt ägare har bilen i dag gått 23400 mil och senaste servicen är gjord för 1 månad sedan på BMW i Karlstad vilket han har kvitto på. Enligt BMW själva har den senast servicen gjorts oktober 2010. Det bokades en servic för 3 månader sedan som avbokades av kund. Med andra ord så har man gjort egna kvitton. I annonsen står det Erik men bilen ägs av någon Asmir. Erik säljer sin bil för att han har köpt en ny på firman. Firman blev av med sin f skatte sedel 2004. Akta er. Fos755 fos 755 BMW X3 | |
|
Gör ett litet tilläg. Bilen såldes av Autowox i Karlstad 2011-02 och hade då gått över 27500 mil. Så nuvarande ägare började pendla 22 mil om dan med en bil som gått 27500 mil. Vid besiktning 2011-05-17 hade bilen gått 16006 mil. Så den värkliga mätarställningen bör ligga någonstans runt 34400 mil, allsång backad 10tusen mil. Hoppas jag kunde hjälpa någon att inte bli lurad på sina pengar. |
|
| Kan väl åxå göra ett tillägg, Ägaren innan nuvarande är bilhandlare med enskild firma. | |
| FOS 755 har alltså minst backats 11500 mil (27500-16000=11500), kanske uppemot 15000 mil, köp inte den... | |
| Tråkigt att läsa. Finns ingen annons ute på den nu va? Sökte på Blocket utan att hitta den. | |
| Länk | |
|
Den var inte billig heller, har alltid vart fascinerad av folk som betalar dessa pengar för dessa långmilade bilarna... BMW M-POWER |
|
|
En diesel bil med 24 tusen mil på mätarn tycket i alla fall inte jag är mycket. Eller någon annan som kört, bmw, audi, volvo diesel.(tippar jag på) Byt packningar i pumpen och lite små andra delar, en turbo i värsta fall vid 30-35 tusen så går den garanterat 25 tusen mil till. Det är ingen Ford motor i den =) 200 tusen för den om milen hade stämt är inte mycket utan billigt. |
|
|
The_Juggo: du skriver ju ovan att den rullat ca. 34' mil så det är väl det som är intressant inte vad som står på mätaren... ___ //Ulf |
|
| Trodde gino syftade mot annonsen om milen hadde stämt. | |
| Tror nog att det var precis det Gino menade. Jag kan inte heller förstå hur man kan betala x-hundratusen för en bil som gått 24.000 mil. | |
|
Är det den här bilen ni pratar om? Länk |
|
| En ny annons. Fos755 ägs av samma person som står i annonsen. Vill inte lova att det är samma bil då man inte ser reg nummret men risken att han äger 2 blåa är väldigt liten. | |
| Tackar juggo. Då är det bara att leta vidare då. | |
|
Lycka till. Har en likadan med samma motor, både jag och damen tycker den är riktigt trevlig. |
|
|
261945 mil vid Senast godkända besiktning:2012-08-23 Här har de tju skruvats ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.