|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Var inne igår på BMW Malmö och kolla in den nya ettan. Måste säga att jag har lite svårt att förlika mig med den. Framifrån så ser den ok ut men bakpartiet såg väldigt konstigt ut. Inuti var det ett rejält lyft från E87 och förarmiljön såg riktigt nice ut nästan som en 5 serie i miniatyr :). Det enda som jag inte gillade var att dörrarna kändes lite plastiga och inte med den där tyngden i sig. Iallafall det väckte inget direkt ha begär då designen på gamla ettan känns "ny" fortfarande. Ville bara dela med mig av lite tankar och hoppas ingen tar illa vid sig. Med vänlig hälsning, Kristoffer | |
|
Det måhända att du tycker att e87an är ny fortfarande men om du ställer dom bredvid varandra så ser den inte så ny ut längre, då ser man mer att nya 1an har bra mycket modernare formspråk, sen är det upp till var och en vad man gillar:) Lite offtopic men är i Miami just nu och herrejösses vad 135 cupe och cab det finns här, i sverige är det nästan en sensation när man väl möter en "kompis" men här finns det en i varje korsning :) dock inte sett en enda 3d elr 5d av varken nya elr gamla :/ |
|
|
Har bara varit inne om och kollat på den när den släpptes (dock inte provsuttit eller provkört). Tycker att den ser helt okej ut oavsett vinkel, framifrån ser den sådär lite härligt lömsk ut, bakifrån ser den inte direkt ut som en BMW, det kan jag hålla med om, men den har ändå en säregen stil. Låter inte skoj det som du sa om dörrarna, tycker att min etta känns väldigt gedigen, vore väl fan också om BMW ska ändra det, samma sak med blinkers och torkarspaken som också finns i F11 (förutsätter att det är samma som i F2X), känns inte lika gedigen som i E87:an. corzair: kan ju bero på att jänkarna inte tar in varken 3d eller 5d versionen av ettan utan enbart cupen och caben. Deras förlust om du frågar mig :). Verkar dock finnas ett sug efter den då det oftast blir febril rapportering i forumen då någon har importerat en 5d eller sett en på gatan, kanske kan vara en bra affärsmodell? :P |
|
|
Håller inte riktigt med om att den ser gammal ut, kanske om man ser dom framifrån men baken är nte bättre än E87..... Länk Tror det är skärningen på baklyktorna som gör att det ser konstigt ut. Tycker formspråket är lite som Audi A1 som jag också har svårt att förlika mig med. Mennman vet aldrig, man kanske vänjer sig :))) |
|
|
varför starta en tråd till när det redan finns en tråd om F20? /Anders |
|
| jag provkörde en 118d igår och gillar designen riktigt mycket både in och utvändigt.. blir 3-dörrars versionen lyckad så kanske det blir ett köp inom kort :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.