AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.555

Bmw 328i E36 -96 STARTAR INTE! startspärr?!?

Visa användare
7
Svenas
328i E36 -96
Hej, bilen har gått hur fint som helst, haft den nu i 2 veckor och ingenting har krånglat!

Fick min stereo idag och började koppla bas, efter många timmar med kabeldragning osv så fick jag det att spela och fick kablarna snyggt dragna, (Medans jag drog kablarna provade jag så att det spelade, så inga kablar åkt ut, hade igång bilen) Efter jag dragit kablarna snyggt och fint, lagt dit baksäte och satte mig för att provspela så tänds alla lampor som dom ska men när jag ska vrida igång bilen händer INGENTING!!!

Tacksam för snabba svar, nämligen så att jag fyller 18 imorgon och körkortet är näääääära och står utan BIL!

tack på förhand!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det är relativt vanligt att hela tändningslåset eller i alla fall en kontakt i detta ger sig på E36, det skulle kunna vara fallet här det stämmer in på symptomen åtminstone!

Har detta hänt innan eller upplevs tändningslåset som lite kärvt? Har det någon gång hänt att nyckeln bara snurrar i tändningslåset utan att du får i några lägen? Bägge dessa är vanliga symptom på detta fel.

En annan orsak som är lätt att kolla är om batteriet är ok, att där är ström nog för att tändningen skall fungera är inte nödvändigtvis samma sak som att där är ström nog för att startmotorn skall slå till. :)

//Bjersér
Visa användare
7
Svenas
328i E36 -96
Har aldrig krånglat tändningslåset, aldrig gått tungt eller liknande, men däremot har jag tryckt en iso kontakt in till vänster mot mätarhuset genom stereo "öppningen" för att få in stereon helt. Batteriet har jag inte laddat upp dock och kollat men det är nyligen köpt enligt förra ägaren och det är en GRÖN lampa på batteriet och den var väldigt lättstartad när jag har startat den tidigare. Lampan till larmet blinkar hela tiden nu, gjorde inte det förut.... Kan det vara så att larmet ligger påkopplat hela tiden och går inte och starta???

//Jonas
Visa användare
7
Svenas
328i E36 -96
Problemet är löst, var en skit enkel grej. Hade tydligen en "avlarmare". Med ett enkelt knapptryck kopplades larmet ifrån. Men tack Bjersér för info!

Mvh...
Visa användare
1
_XeoN_
325i Sedan -93
Avlarmare?? Vart sitter den för min e36 startar inte längre:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.