|
|
|
|---|---|
|
hej! kollat lite på 5 serien E60, har läst att 03-05 speciellt, e struliga med elektronik o haffsigt byggda? hur mycket ligger det i detta påstående? skall man helst undvika 03orna ? vad är det som strular mer med dessa årsmodeller? tänkte att i detta forum måste ju det finnas uppfattningar o inte minst erfarenheter. mvh Dennis | |
| Inga problem alls. En stabil kärra. Känner inte igen vare sig slaffs, hafs eller strul. | |
|
hej! o tack för svar, det va ju roligt att höra att det är överdrifter som jag fått höra, det e väl som alltid, att vissa exemplar har strulat, andra inte, men då är det inte ngt generellt att man bör undvika dessa årsmodeller, tackar för respons mvh Dennis |
|
|
Nog har BMW 5-serie sin beskärda del av elektronikstrul. Bilen förbrukar väldigt mycket el med all elektronik, och kör man oftast korta sträckor kan det vara nödvändigt att ladda bilen någon gång i månaden, särkilt under vintern, för om baterispänningen blir för låg börjar bilen stänga ner "onödiga" funktioner för att se till att väsentliga system fungerar. Men detta är knappast ett problem som är specifikt för BMW. Många moderna "premium-bilar" lider av samma problem. |
|
|
03 av E60 är ju första årgången, bättre att köpa E39 av sista årgången. Den är ju billigare och bättre bil.¨ Av E60/61 är det 06 som är bra för då förfinades batterisensorn samt att N52 motorn sitter i. 07 kom N53 som är betydligt sämre då pump, injektorer samt tändspolar går sönder efter några tusen mil och reparation kostar kring 30.000kr. För övrigt är E60/61 av sämre kvalitet än E39. Allt kan gå sönder på den. |
|
|
hm... ja att e39 är ett säkrare kort har jag nog förstått, iallafall om man ser till dom senare årsmodellerna, men det e väl ganska naturligt med tanke på modellens livscykel, ja jo den skulle kunna vara intressant men det e ju det att jag e så såld på designen på e60in, inget fel designmässigt på e 39 heller men.... ja jag vet inte, det e ju diesel som gäller först o främst för min del, så ev bensinbils problem utgår men det kommer väl specifika dieselbils problem istället antar jag, det som e lite jobbigt e ju att det tenderar att bli så himmla dyrt att reparera e60in, e39 ne väl inte gratis den heller men, känns som att e60 e än värre, men som sagt jag e såld på designen,, ja vi får väl se.. hur det utvecklar sig, hur som helst , tack för responsen! alltid bra att höra vad sk"vanligt" folk har för uppfattningar, e det ngn mer som vill fylla på med erfarenheter eller tyckande så fyll gärna på tråden,stort som smått. mvh Dennis |
|
| E39 är mycket lättmekad om man skulle behöva. Som en gammal Volvo 740 nästan, men det är också det enda gemensamma. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.