|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har funderat på att installera något i radion för att kunna lyssna på Spotify. Så frågan är, hur gör man? Ska man ha en AUX Kabel eller en FM sändare? Vad kan det kosta att fixa det och kan man installera det själv. Tack på förhand | |
|
Vill du slippa göra något med bilen så skaffar du spotify-aboenmang till din mobil och till mobilen kopplar du en FMsändare i handsfreeuttaget (finns flera olika med 3,5mm hörlursplugg på clas O, Kjell&co, teknikmagasinet och liknande) - ställ i samma frekvens på sändaren och din bilradio och du lyssnar. Sen beror det på sändare och bilradio om t ex låtinfo visas i RDS-displayen eller inte. Hör det dåligt så flytta mobilen - FMsädnaren är ju synnerligen svag för att du inte ska kunna sända FM till någon annan än dig själv. Jag har kört MP3or denna vägen med en SonyEricsson C702, SonyEricssons FMsändarplugg - tror det skulle funka ävne med strömande spotify men osäker på om du får med låtinfo till RDSdisplayen från spotify via FMsändaren. Inga ingrepp någonstans med denna lösning! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Är det en iphone? i så fall... Jag sitter i nuläget och väntar på en leverans från Bavarian Soundwerks i USA som har grymt bra produkter för iphone intergrering med originalstereon i bmw bilar. En Dice Duo box och en iphonedocka som kommer att sitta där askkoppen nu sitter gick på, med frakt 1800:- (då är inte tull+moms inräknat men räknar med 2500:-) |
|
|
Jag tycker själv att ljudkvaliten med FM-sändare brukar vara lite sisådär, så jag har precis beställt en sån här som jag tänkte montera: Länk Jag valde till blåtandsstödet så antar jag att jag kan köra trådlöst också genom att ansluta bilhögtalarna som en trådlös handsfree typ. |
|
|
Hej! Är det BMW original huvudenhet som sitter i bilen? Om det är så rekomenderar jag att byta till en Alpine eller liknande, ger ett stort lyft ljudmässigt och underlättar inkoppling av extern enhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.