|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
bmw328: he he.... Jag var o provkörde sparkythemans M3-01 innan han själv köpte den för några veckor sedan....finns en annan tråd om hans bil här där ytterligare en kikat på bilen och skrivit av sig......:-) An nån konstig anledning vill han redan byta igen.... |
|
|
Jaha....så du äger den röda såklart... Ja DEN har jag inte sett, trodde du menade bytesobjektet i tråden!! Angående priset på din bil så ÄR det väl så att blir inte bilen såld inom typ 2 -3 månader så är oftast priset för högt ELLER så har den nåt annat knas... |
|
|
bmwm328: Ok det är din bil... Jag har själv en mycket tidig -99a som gått knappt 14000 mil. Av bilderna att döma så ser din förarstol betydligt mer "sliten" ut än min, tänker på "vecken" som syns på förarstolens sido-stöd. Skinnet i min bil är "Heritage" o saknar allt vad slitage heter på sätena, utomordentligt skick, däremot så är skinnet något "glansigt" precis där man tar i dörren på insidan när man stänger, men det är de alla mer eller mindre... Länk |
|
|
aha peddan -) tack för infon a man vill juh inte byta ner sig. jag har bara råkat utför galningar sista gången man annonserar. bara konstiga bytesförslag på skrotbilar samt turboladdade riskokare. till dawwe min stol e lika fin ska du veta jag får juh för f_n inte till det med mina jäkla kamra haha. Det e himla mörkt inne i bilen pga toningen Jag skulle vilja be om alla bmw vänner inne forumet om ursäket om jag har verkat som en sur puppa -( |
|
| snygg färg på din bil dawwe -) | |
| bmwm328: Ok. Ett råd i all vänlighet, jag tror din bil kommer tilltala en annan (mer köpstark??) grupp om du skippar toningen på rutorna o fixar fram originalfälgar...Sen skulle du kanske ändra "har haft alla m-bilar" till nåt annat, för att skriva så där är det bara fjortisar som gör, fattar väl varenda kotte att du OMÖJLIGEN haft alla M-bilar till dags dato, och framför allt hur många har ägt en M1, dvs den som kom runt 1980... | |
|
Slänger upp min lista med, danke HD91:)! Som synes så har den "skyddade" Individual data...Mannen som jag köpte bilen av hade mejlat BMW M om just denna bil o fått till svar nåt i stil med "You can be sure that the car has all its power" (har givetvis kvar en utskriven kopia på mejlet), vilket bekräftades av "min" mek vid en service då han kunde se att det var ändringar gjorda i "motorstyrningsprogrammet", anledningen till detta borde vara att bilen testades av en engelsk tidning sommaren -98 o BMW ville väl vara säkra på att den presterade som den skulle...Efter testet togs den hem till "der Vatersland" o stod i hallen fram tills sommaren -00 då den såldes till första ägaren, med knappa 400 mil på mätaren. När den kom till Sverige ett drygt år senare hade den gått ca 2500 mil. Första svenska ägaren var en kvinna som hade den som "shopping bil", funkade inget vidare så den såldes fort till nästa ägare som hade den tills jag lade vantarna på den... Farbe OXFORDGRUEN METALLIC (324) Polsterung WALK NAPPA/ENGLISCHGRUEN (M1EG) Prod.-Datum 1998-07-20 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 358 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE 403 GLASDACH, ELEKTRISCH 428 WARNDREIECK 441 RAUCHERPAKET 464 SKISACK 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN 670 RADIO BMW PROFESSIONAL 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 774 INDIVIDUAL EDELHOLZAUSFUEHRUNG 776 INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR. 801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT 902 SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN 991 STEUERUNG VORSERIE Serienausstattung Nr. Beschreibung 210 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) 216 SERVOTRONIC 261 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE 302 ALARMANLAGE 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 520 NEBELSCHEINWERFER 522 XENON-LICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 548 KILOMETERTACHO 555 BORDCOMPUTER 710 M LEDERLENKRAD 785 WEISSE BLINKLEUCHTEN Information Nr. Beschreibung 473 ARMAUFLAGE VORN 602 BORDMONITOR MIT TV Individualfahrzeugdaten Kein Zugriff - Geschuetzte Fahrzeugdaten |
|
|
Kan intyga att Dawwes gröna m5a går riktigt bra.. Och här kommer även min lista,dock M3 Cab Individual 2006 Individual data available Vehicle information Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery TEILLEDER W.N./ZIMT (N5ZM) Prod. date 2006-05-13 EZ: 2006-05-31 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 302 ALARM SYSTEM 313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 380 HARDTOP PREPARATION 387 WIND DEFLECTOR 388 SOFTTOP BLACK 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 464 SKIBAG 473 ARMREST, FRONT 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 601 TV FUNCTION Digital 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 620 Voice Input System 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 674 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 793 SMG DRIVELOGIC 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 936 REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY 964 REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY Series options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 399 SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 520 FOGLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 550 ON-BOARD COMPUTER 710 M LEATHER STEERING WHEEL 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Individual data Processing Individual Sign "BMW individual" 0490 Color Paintwork "moon stone-metallic" (code S37). |
|
| Bianca: Vad är "COP Control" samt "SELECTION COP RELEVANT VEHICLES"? Knappast att "snuten" har haft den som spaningsbil, vääääldigt o-diskret bil isf*haha* | |
| S8SPA COP CONTROL Styrning COP | |
| BMW Munchen AG som ägare på briefet | |
| Kanske tyska- civil snutar som infiltrerat BMW:)Nej,nåt med styrningen att göra har jag för mig | |
|
Googlade...COP sår för "Coil On Plug" eller om man så vill på vanlig svenska: "En tändspole per cylinder"...Men varför ta med detta i utrustningslistan:)? Eller så står COP för nåt helt annat i detta fall, intressant oavsett...Snacka om att kapa tråden:) |
|
|
COP is "Coil On Plug", or BMW's ignition system using coils on top of each spark plug instead of a central firing distribution system. vad jag hittade iallafall..nån som vet nåt mera? |
|
|
Nån mer som har COP i utr.listan? Vet att min fars 530IAM-2005 oxå har de har jag för mig.. |
|
|
Ja jisses. Här ställs det frågor om en bil och tråden slutar i utrustningslistor som inte har något alls med den röda m5an att göra. Dawwe. äger du denna gröna m5 eller gör din bror det? Eftersom allt ska vara så korrekt som möjligt? Och att BMW skriver : "You can be sure that the car has all its power" är inte så konstigt. Vad ska dom skriva? "unfortunatelly, your car has lost some of it´s power due to hard driving in the UK" |
|
| Blev lite för mkt offtopic och inte vad trådskaparen frågade efter..Sorry... | |
| Jag äger den. Nu var det BMW M Gmbh som skrev de, inkl en hel del om bilens historik. Föregående ägare var ytterst pedantisk... | |
| Jag tror att föregående ägares oro var mer av den sort att han visste att tidiga E39:or kunde ibland ha svårt att nå upp till den angivna effekten...En sak är säker: meken (som Bianca känner mycket väl...) sade vid en service att han kunde se att det var saker o ting ändrade i motorstyrningen, så kan man utgå från att den som svarade på BMW M kunde se vad som fanns under "Geschutzte Fahrzeugdaten) | |
|
Tror dom flesta har COP i utrustningslistan... Sen är ju frågan om COP i just detta fall stårt för Coil on plug? Jag har någonstans läst att det skulle stå för Conformity of Production... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.