AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.166

Tack till Wynn!

sk
83
skiro
323ciA -00
Skönt att äntligen vara av med kylarlukten från kupéfläkten! Wynn medlet hjälpte! Har varit hos ett flertal verkstäder under 5 års tid och de har plockat ner det mesta flera gånger men inte lyckats täta. Tänk om jag vetat tidigare att ett medel för 160 kr skulle lösa problemet!

Ska hälla i Wynns medel för automatlådan också. Undrar hur man gör det?

Jag hade tidigare en superfin volvo 240 med samma lukt som ingen heller hittade läckan på så den fick jag sälja.
Jag har några funderingar funderingar på det du skrivit.

5års tid för att täta värmeelementet? Hade det inte varit både enklare och billigare att byta ut värmeelementet från första början?
Varför skall du hälla tillsatser i lådan, vad skall mirakelmedlet göra för nytta?

mvh/ Anders
sk
83
skiro
323ciA -00
Det kanske hade varit bra att byta värmeelementet direkt men ingen var säker på att det var det som läckte. Om det var där vet ingen säkert det kan ju ha varit någon slangkoppling eller annat som har läckt.

Lådan arbetar inte lika friktionsfritt efter oljebytet och medlet sägs kunna hjälpa och efter att kylarmedlet verkade som utlovat är jag beredd att prova. Jag tror inte det kan skada men jag är inget pro så jag vet inte.
Ok,
Vilken typ av olja är det i lådan nu?

mvh/ Anders
sk
83
skiro
323ciA -00
Oljan är nyss bytt hos bmw och jag tror det är dextron 2. Det är iallafall den det står att det ska vara.

Antar att det är trassligt att få i det där medlet i lådan bara sådär. Tror inte det finns någon påfyllningsplats ovanifrån som på min gamla volvo.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag tycker det börjar lukta reklam här...
Du prisade Wynn i någon annan tråd också och meddelade tydligt alla möjliga produkter som du skulle hälla lite här och var. (samtliga från Wynn förståss...)
sk
83
skiro
323ciA -00
Jag håller med men jag utgår bara från mina egna erfarenheter. Har forskat runt på nätet och det medel jag tog hade fått mest positiva omdömen.

Det finns motsvarande medel från Bar´s, Omega, RVS, STP, Zerial, Sonax, Veidec, Autoxperten hade en som hette typ Liquid. Det verkar också fungera med ägg, kanel eller snus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.