AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

Hur långt minne har förbrukningen i färddatorn e39 -02

Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Tjena!
Nån som kan svara på hur långt minnet är för bränsleförbrukningen i t.ex "consumption 2" om man har stora färddatorn med det alternativet? Kan det i teorin lagras i flera år om batteriet inte lossas eller mätaren nollställs?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förmodligen tills bilen blir strömlös över 3 år hade jag min förbruk. 2 (1.03) stog kvar till jag böt generator.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Hasso skriver så lagras det så länge bilen har ström. Hade min Cons 2 räknandes 1-2 år men sen kommer det alltid något tillfälle när strömmen behöver tas bort och då får man börja om...

___
//Ulf
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Ok tack!
En sista fråga, lagrar den från första punkten o framåt eller hoppar den sektionsvis framåt t.ex 2 år som den kommer ihåg allt, lämnar de två åren o memorerar 2 år till men tog den sista snittförbrukningen o startade nästkommande 2-års period med? Lite svårt o förklara men kortfattat så slutar den aldrig att komma ihåg från nollställning? Dvs den flyttar inte minnespunkt framåt efter en viss tid?
Tack för svar på en kanske konstig fråga. :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den borde lagra från första punkten och sedan bara fortsätta. Att bygga in logik med datum är bara mer komplicerat och det finns ingen nytta med det. Som jag förstått det så lagras inte snitt förbrukningen utan den lagrar sträcka och liiter bränsle och beräknar sedan detta.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.