AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.565

Hur kolla drömbilen själv?

Hr letat i forumet men inte hittat: alla snackar om o kolla upp bilen innan man köperen! Nu har jag hittat drömkärran och vill kolla upp den, men HUR GÖR JAG DÅ RÅ?

Har reg.nr o cassinr så kan ja gå på internet eller ringa nånstans o kolla upp o få veta om miltalet stämmer o om den vari krockad eller nåt?

Spelere nån roll om den är ny eller gammal. Den ja vill kolla e fr -09

Ni som vet kan vel tipsa mej!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om det är en EU-import så kan du kolla om den finns i BMW´s garantiåtgärdsdatabas, men vissa ställen har börjat kräva att man är ägare av bilen...

Det kan även vara en bra idé att kolla bilens chassinr hos carfax.com som avslöjar om bilen har varit USA-reggad och eventuella olyckor, 45 dollar för 5 chassinummer: Länk

Mvh
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Använd www.carfax.se istället. Det är mycket billigare och du får information både från USA och Sverige.

mvh
Tomas
Men på Carfax har de ju inte sån info alls?

Var och hur kan man kola den där bilgarantiåtgärdsbas. Ringde till BMW i Sverige o dom sa att det kan de inte lämna ut, kan ingen ge nåt svar somm funckar?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Carfax har bara krockinfo från händelser i USA. Är bilen såld körd inom EU så finns inte den infon.

-------
//Lövet
Verdi
Jag köpte en importerad bil och ringde till en BMW-handlare som kollade lite på tysklandshistoriken. Tror de kunde se att det inte funnits några garanti/försäkringsärenden på bilen och att bilen hade servats på det ställe och vid det miltal som stod i serviceboken.

Kommer inte ihåg exakt men nåt åt det hållet var det iaf.
gör dom det gratis då eller kosta re nåt? Finns det inge nummer man kan ringa i Tyskland? Vad ska man lämna för uppgifter o hur ska jag få tag på dom då?

2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
andreas_lofgren: Den hutlöst dyra www.carfax.com har bara information från USA. Via www.carfax.se får du samma information från USA (om bilen varit registrerad där) + liknande information från Sverige. Dessutom kostar det en hundring för 5 bilar.

mvh
Tomas
Verdi
Den svenska informationen du får från carfax kan du ju få gratis från vv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med undantag för informationen att bilen vid något tillfälle varit stulen eller använd som taxi. Den informationen "glömmer" Transportstyrelsen efter ett tag.

-------
//Lövet
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
2-ben:

Har Carfax.se ändrat på det nyligen? När jag kollade för något år sedan på en USA-import så fick jag bara ut den Europeiska informationen om jag gick via Carfax.se. Bilen var inte nyimporterad utan hade varit i Tyskland några år innan den kom hit.

Gick jag däremot via Carfax.eu (?) så fick jag upp all historik men den adressen verka numera länka vidare till carfax.se
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Jemej: I somras kollade jag upp 2 bilar via carfax.se. En USA-importerad och en Tysklands-importerad. Jag fick information från Sverige på båda och även från USA på bilen som var därifrån.

mvh
Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.