|
|
|
|---|---|
| Kan någon förklara varför 335 i USA har spec 0-60mph på 4,8 (5,0)sek när de "bara" har 300hk. Varför är Europaversionen slöare? | |
|
Sannolikt för att det inte är någon skillnad i effekt alls utan bara att det ena är DIN hk och det andra SAE. ------- //Lövet |
|
|
Ok, men EU-versionen gör 0-62mph på 5,5 (5,8) sek Det är stor skillnad. Annan utväxling? |
|
| Utöver det som Andreas påpekar gäller även att 60 mph= ~96,6 km/h, och inte 100 km/h som en del tror. 100 km/h = ~62,1 mph. | |
| Chris87; det var min poäng ovan... | |
|
steinreich: Ditt andra inlägg fanns inte när jag började skriva på mitt. En ökning med 1 km/h tar lägre och lägre tid ju högre hastigheten blir, så att det tar 0,7 sekunder att öka de sista ~3,5 km/h är inte helt osannolikt. |
|
| längre och längre tid ska det ju stå och inte lägre och lägre. | |
|
Kan vara så att dom växlar upp till 3an innan 100km/h i testerna av EU-sålda. Men både manuell och automat klarar lätt 100km/h+ på 2an innan varvstoppet på 7000v/min men det finns ingen anledning att dra den så långt, effekten börja dala efter 6000v/min. Lite långsökt men men... |
|
Verdi |
Spelar det nån roll? Det är ju samma bil... |
| Det KAN ju vara så att det är skillnader på både motor och utväxling på en us-specad bil. Vet inte vad som gäller för just 335 men troligen så är den inte exakt lika som en EU-bil. | |
|
Nej motorer, växellådor och utväxling är samma på alla 335... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.