AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
15.356

BMW Navigation DVD Road Map Europe PROFESSIONAL 2012

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Hej!

Jag har några funderar som ni kanske kan hjälpa mig med?!

Det är så här att jag vill uppdatera mina kartor på min BMW -11 till den nyaste uppdateringen, men jag har ett litet problem bara, när jag letar efter "BMW Navigation DVD Road Map Europe PROFESSIONAL 2012" så hittar jag bara den i DVD format men saken är att min BMW har sin GPS sparad i sin egna hårddisk så min fråga är, vart hittar man update för "hårddisk baserade" navigator och inte med skivor..

Hoppas jag är tydlig, jag är nöjd med alla svar som jag får och hoppas nån där ute kan hjälpa mig =)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Du ska ha BMW 2012 Europe Premium skivor...bara BMW kan uppdatera dom skivorna till din bil genom en kod...
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Så det går inte alltså och ladda ner den program varan och sen lägga in det? ahh fan också då!!
daikini: Nej, BMW har för närvarande tagit bort möjligheten att själva kunna uppdatera kartorna med piratkopierat kartmaterial.
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Titta på fscmap.com.

Köpte koder för 100 USD (ca 650 kr) till en BMW M3 cab -09 med hårddisk nav. Fungerar perfekt, det går även att ladda ned kartorna där.

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
LeMans Blå!

går inte och ladda ner där, står bara "Hoppsan! Google Chrome kunde inte ansluta till 77.91.191.230"

vaddå laddar jag ner kartorna där och sen köper koden?
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Jag laddade ner alla tre skivorna från denna ftp, dock var den väldigt långsam så det tog ca 7 timmar per DVD, enligt fscmap.com du kan dock köpa skivorna på BMW för ca 250-300 kr och bara koden från fcsmap.com. Jag gjorde detta i somras eftersom jag var över i America och köpte min M3 cab där, så ville jag få in svenska kartor i navigationen.

Allt fungerade utan problem.

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Hittar även på Ebay.co.uk

Länk

Kostar £100 = 1050 kr

Du får nog även här köpa skivorna hos BMW för 250-300 kr

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Har också uppdaterat min NAVI själv genom att köpa koder på nätet. Fungerar perfekt, nu kan man tydligen ladda in kartor via USB uttaget och därigenom slippa taskigt brända skivor som kan vara ett problem eftersom uppdateringen tar så gigantisk lång tid. Är det någon som vet vad mycket nytt det finns på de nya skivan jämfört med föregånde skiva.

Off topic så borde inte BMW bjuda på uppdatering av kartor om man servar sin bil där, jag menar köpa ett navisystem för 25 tusen och sedan betala närmare 2000 för varje uppdatering. Köper man en portabel Navi av olika märken så kan köpa till livstidsuppdatering för några hundralappar så jag har lite svårt att förstå sytemet om man nu inte ska tänka på pengarna som BMW vill skinna oss på.
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Angående att BMW ska gratis uppdatera kartmaterialet. Jag tyckte på skämt detsamma när jag köpte en fabriksny 740i (E38). Handlarn som som då hade låtit pruta ner bilen rätt häftigt svarade att "bilen har ju cd spelare också, ska jag skicka med cd skivor?"
Allvarligt talat, alla navigeringssystem både bil, båt och flyg kräver uppdaterade kartor för att fungera som det är tänkt och det är alltid användaren som ansvarar för att dessa är uppdaterade. Dock kunde nya kartor vara mycket billigare än vad de är nu. Själv avstår jag från piratkopiering i alla former, jag är kanske unik i det fallet, så det brukar bli ny kart dvd vartannat år eller så.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
fscmap.com hemsidan funkar ju inte ens, varje gång jag testar och ladda ner så går det inte :S
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Har varit i kontakt med fscmap.com, det är ett känt problem att det inte går att ladda ner filerna där, utan det bästa är att köpa kartorna hos BMW kostar ca 250-300 kr och sedan köpa koderna hos fscmap.com.
Bi
3.797
Bianca

21.5 GB...

Jam warner..är det nån sorts blockeringsvarnare?

Benefits
Additional features such as the Falk Travel Guide, Guided Tours, 3D objects, 3D city models and satellite images (for cars from 09/2009) provide much useful information and amenities for your trip planning.

More
Jam Warner (TMC function) in the following countries: Germany, Austria, Switzerland, France, Great Britain, Italy, Netherlands, Belgium, Denmark, Spain, Norway, Sweden and the Czech Republic
Free TMC service is not available in all countries. For the reception of the encrypted TMC-service BMW offers country-specific to a BMW ConnectedDrive contract
List of BMW Service
POI database with 32 categories
Bi
3.797
Bianca

koderna kostar mellan 70-100 USD.
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Kaparn.

Har en lös navi 2500 kr till tjejens bil och köpte till den med livstids uppgraderingar för 1600 kr Har uppdaterat dessa varje år i fem nu och har inga problem med uppdateringar på nätet. Slår bara in en kod på hemsidan med enheten injackad och efter timme är allt klart.

Kan inte var större skillnad på en Navi till en BMW än en sådan enhet. BMW har ju en reseplanerare på hemsidan där du kan lägga in dina resmål och sedan föra över dom via USB till bilen. Varför inte erbjuda programuppdateringar där via ett lösenord som du får när du beställer bilen med originalnavi Det är det komplexa i bakgrunden som förstör samtidigt som BMW inte vill hjälpa till att förenkla. Tror att BMW skulle sälja fler system om dom anpassade sig till marknaden och samtidigt erbjöd uppgraderingar i priset på 25 000 kr som sytemet kostar.

Nog om det.

Jag har laddat ner kartor och uppgraderingar nu till USB och kan meddela att det betydligt fortare att lägga in informationen till hårdisken den vägen än med DVD. Provade bränna DVD först men fick felmedellanden att skivan var oläslig, så tetsade via USB i handsfacket. Det som är märkligt är att du behöver tre stickor och systemet jobbar på samma sätt som med DVD. Frågar efter USB 1 först lägger in info och sedan USB osv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.