|
|
|
|---|---|
|
Hej jag skulle behöva lite tips av er kunniga där ute! Allt började med att jag skulle fylla på med glykol och var tvungen att tappa ur massa vatten. Så jag öppna nedre stora slangen från motor till kylare. Problemet var att jag fick in en massa luft och jag försökte lufta själv utan resultat. Så jag lämna in den på verkstad där dom kom fram till att det hade blivit en spricka i termostathuset och att det inte fanns någon termostat där. Killarna förklara för mig att en del bruka ta bort termostaten om topplocket har gått sönder men att det inte behöver vara så. Själv tycker jag inte att man kan råka glömma att sätta i en termostat? Bilen går i vilket fall hur bra som helst nu! startar på direkten pigg och rapp. Jag har stått i långa bilköer och testat att gasa på lite extra. Nu i morse så hade vattnet sjunkit en aning men inte mycket så jag fyllde på med vatten. Dock så öka vatten nivån lite när jag väll hade startat bilen. Men när jag lukta i vattenkärlet lukta det avgaser. Jag ringde verkstaden igen och förklara problemet. Dom tyckte att jag skulle fortsätta att köra och se om något hände? Jag hade gärna åkt dit och få ta ett test och se om det är avgaser i vattenkärlet men dom tyckte jag skulle vänta och se? Jag kanske ska ringa någon annan verkstad och se om dom kan va lite generösa. Jag har inte så stort behov att åka bil mer en när jag storhandlar. Som sagt jag tycker nästan det går bättre nu en vad den gjorde innan, kanske bara inbillning. Vad tror ni, har ni några tips? Jag får den ju inte att gå varm hur jag en gör :P alltså inte mer en det normala | |
|
Det är ju normalt att nivån stiger när det blir varmt. att det läcker lite finns flera ställen det kan komma ut på. Är det inge skum i oljan så är det bara att leta vattenläckor eftersom bilen inte blir varm. En bra idè är ju också att stoppa i en termostat. (Den finns av en anledning) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.