|
|
|
|---|---|
|
Är det Chris som ligger bakom designen av E46? Någon som vet vad Chris sysselsatte sig med innan han blev chefsdesigner på BMW? roadZter | |
|
Jag TROR han gjorde Fiat Multipla!! Hemskt! /Manray/ |
|
|
Manray: Hoppas det var ett skämt från din sida... ;) roadZter |
|
|
...Chris Bangle er født i Ohio, USA i 1956. Han studerede design ved Art Center Pasadena, California. Han begyndte at arbejde ved Opel, Tyskland i 1981 og var med på udviklingen af Opel Vectra....! ...i 1985 begyndte han hos Fiat og der blev han efterhånden design chief. Han er ansvarlig for Fiat Coupe´, Bravo/a og Barchetta modellerne. Senere udviklet han også Alfa Romeo 145. ...han er med andre ord ikke ansvarlig for For Fiat Multipla ! ...siden 1992 har han vært design chief hos BMW..... V-max |
|
|
DanneZeta--> Läste det på nätet men detta var visst inte sant. =) Jasså så han har designat BMW:s sedan 1992? Alltså E39, E38, E46 + några är Chris Bangles jobb? /Manray/ |
|
|
Om nu E39, E46, E53 och E38 är Bangles förtjänst är det bara att gratulera till ett enastående jobb! I dagsläget har jag dock svårt att se hur nya 7- och 5-serien samt övriga ej släppta modeller skall kunna få samma uppskattning och erkännande. *Det är bara att hålla tummarna* roadZter |
|
| Han har INTE designat vare sig E38, E39 eller E46 och HAR designat Fiat Multipla. | |
|
Intressant, då finns det delade meningar?! Vem har då rätt? roadZter |
|
|
Ring och fråga han... =) //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
...jeg har en curriculum vitae for Christopher Bangle...der står intet skrevet om Fiat Multipla ! ...jeg tror heller ikke han har designet E38, E39, E46...., men han har designet div. "facelifts" vedr. disse modellerne ! Han har bl.a introduceret sit "flame" tema i den sidste version E46 - frontlygterne. ...hmmmmm....har nogle mere information om Chris Bangle´s tid ved Fiat ? V-max |
|
|
Skulle du skriva in Fiat Multipla i din CV? ;) Faceliften på E46 är i min mening gräslig. :( |
|
|
Håller med dig Johann, riktigt Honda-stuk över E46:an nu, sidoblinkersen är grotesk! Gamla "optiken" var mycket vackrare. //Sniffer |
|
| Bangle har inte designat E38 eller E39 men däremot E46. Det är den första BMW som han har fullt ansvar för så att säga. | |
|
Fortfarande delade meningar om vad Bangle har designat eller inte. Vem skall man lita på?! Någon som har konkreta bevis, typ någon officiell sida på webben eller liknande? roadZter |
|
|
Andrers Alj; På E46:an står han endast för faceliften, alltså inte "hela" bilen. Personligen tycker jag att den är snygg i kombionation med ett M-paket... /Manray/ |
|
Crusty |
Måste hålla med! E46 med facelift o M-optik är riktigt snygg! O ´vem det nu var som designade Fiat Multipla (eller vad nu åbäket heter..) så tycker jag synd om killen, han måste haft en dålig dag på jobbet eller nått!! |
| När jag köpte min förra e:46:a skickade återförsäljaren med en CD-R som bl a innehåller en intervju med Chris Bangle, och nog sjutton låter det i denna intervju som att han var designansvarig på BMW redan -98 | |
| Man bör ju påbörja designen några år innan bilen släpps till försäljning.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.