AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
974

Vart sitter ebersprächern på e39 540?

St
26
Stoffe79
Bmw 540ia touring
Vart sitter ebersprächern på e39 540? Har nått strul med min, den vill inte starta, fläkten går. Men den tänder inte. Står bara och tickar i 10-15 sekunder.
Nån som vet vad felet kan vara?

Sen undrar jag om nån vet vart yttertemp givaren sitter? Min står konstant på -40 grader nu. Vad kan vara felet där?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Givaren till yttertempen sitter på insidan av frontspoilern ungefär vid höger dimljus. Avbrott i kabel eller givare gör att displayen visar -40°C.

Vet inte var Eberspächern sitter, men jag förstår om du vill ha igång den när det är 40 grader kallt... ;)
St
26
Stoffe79
Bmw 540ia touring
Hehe ja precis. :-) Skulle bara vara grymt skönt att ha den igång till vintern! Var nere nyss och testade, och tror fasiken den hoppade igång efter typ 10 försök. Har ju inte varit igång på jätte länge så antar att det tog ett tag för soppan att komma from eller nått.

Och tack, får ta en titt på tempgivaren sen. Allt ska bara funka på bilen. hehe

Sen är det bara lite pixelfel på mätarna, men det får jag nog leva med tror jag. :-)
Stoffe79: Finns billig lösning på pixelfel om du vågar elektronik meka själv. Jag tog upp det tex här.
Länk

Här kan man beställa ny ribbon cable / zebrastrip, instruktion ska medfölja. Han som har sajten säljer också via Ebay
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.